آفتاب

حمایت بیش از 50 رهبر مسیحی آمریکایی از توافق هسته‌ای

حمایت بیش از 50 رهبر مسیحی آمریکایی از توافق هسته‌ای

بیش از 50 رهبر مسیحی آمریکایی با امضای نامه‌ای از اعضای کنگره درخواست کردند که خردورزی عیسی مسیح را بیاد آورند و توافق اتمی با ایران را به تصویب برسانند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از نشریه خبری پولیتیکو، امضاکنندگان که نمایندگان فرقه‌ها و سازمانهای مذهبی هستند علاوه بر تمجید از مفاد فنی توافق‌نامه به استدلال درباره مزایای زمینه‌های اخلاقی آن پرداختند.

در این نامه 51 رهبر مذهبی نوشتند: به عنوان رهبران مذهبی تنها کشوری که تاکنون در جنگ از سلاح اتمی استفاده کرد، ما وظیفه ویژه‌ای داریم وقتی فرصتی به وجود می‌آید که در کشور و سراسر دنیا به سمت خلع سلاح هسته‌ای و عدم گسترش آن پیش رویم آن را شجاعانه اعلام کنیم.

در این نامه که سه‌شنبه به قانون‌گذاران آمریکایی ارسال خواهد شد آمده است: اکنون زمانی است که تعالیم عیسی مسیح را به یاد آوریم که در موعظه‌ای گفت صلح طلبان مورد رحمت واقع می‌شوند و به همین علت آنها فرزندان خدا خوانده می‌شوند. هیچ تردیدی نیست و عاقلانه این است که این توافق را داشته باشیم تا اینکه بدون آن بمانیم.

گروه کواکر فرقه‌ای مسیحی این نامه را تدوین کرده و بسیاری از فعالان جنبش‌های صلح آن را امضاء کرده‌اند.

انتظار می‌رود که در 17 سپتامبر اگر جمهوریخواهان کنگره بتوانند به سخنرانان دموکرات کنگره غلبه کنند، به توافق ایران رای منفی می دهند.

پولیتیکو در ادامه این گزارش نوشت: گروههای مذهبی با استفاده از تعطیلات ماه آگوست کنگره مشغول لابی درباره‌ توافق ایران هستند.

مخالفان اصلی توافق‌نامه سازمان‌های حامی اسرائیل از قبیل انجمن امور اجتماعی آمریکایی اسراییلی هستند که نگران قدرتمند شدن ایران در مدت طولانی هستند و با این وجود گروههای یهودی چپ گرا شامل جی استریت و نیز گروه روحانیون آفریقایی – آمریکایی به رهبری ال شارپتون از این توافق حمایت می‌کنند.

انتهای پیام

کد N933372

وبگردی