آفتاب

گسیل تروریست‌های بوکوحرام به لیبی برای کمک به داعش

گسیل تروریست‌های بوکوحرام به لیبی برای کمک به داعش

همزمان با اقدام بوکوحرام مبنی بر اعزام ده‌ها تن از نیروهای خود به شهر سرت لیبی برای کمک به تروریست‌های داعش، خلیفه حفتر اعلام کرد که شهر سرت و بنغازی به زودی از لوث وجود تروریست‌ها به ویژه تروریست‌های داعش پاکسازی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری عربی پرس، گروه تروریستی بوکوحرام در تلاش برای تقویت روابطش با داعش، دست کم 80 تروریست عضو این گروه را برای ملحق شدن به داعش در لیبی به شهر سرت فرستاد.

یک روزنامه آمریکایی نیز اعلام کرد که تعداد نیروهای بوکوحرام در شهر سرت لیبی بین 80 تا 200 تن است که این افراد در کنار داعش می‌جنگند.

تروریست‌های داعش اخیرا دست به کشتار وحشیانه ساکنان سرت زدند ودولت لیبی برای مقابله با آن‌ها دست به دامن جامعه جهانی و اتحادیه عرب شد. اما اتحادیه عرب در نشست فوق العاده خود در خصوص جنایت‌های داعش در شهر سرت تنها به محکوم کردن اقدامات این گروه تروریستی اکتفا کرد.

همچنین ساکنان شهر سرت روز دوشنبه اعلام کردند که داعش چهار تن دیگر را در این شهر اعدام کرده و یکی از آن‌ها را به دار آویخته است. به گفته منابع این فرد جزو گروه "فجر لیبی" بوده است.

در همین راستا، خلیفه حفتر، فرمانده ارتش ملی لیبی در کنفرانس مطبوعاتی در امان تاکید کرد: ارتش لیبی به نیابت از جهان با داعش می‌جنگد و گروه‌های مسلح تندرو در این کشور از سوی ترکیه، قطر و سودان حمایت می‌شوند.

وی تاکید کرد که شهر بنغازی و سرت به زودی از لوث وجود گروه‌های تروریستی به ویژه داعش پاکسازی خواهد شد.

حفتر خاطرنشان کرد: ما برای مقابله با داعش به سلاح بیشتری نیاز داریم در حال حاضر اوضاع میدانی نیروهای ارتش لیبی خوب است و ما خود را برای از بین بردن کامل تروریست‌ها در کشور آماده می‌کنیم.

این مسئول لیبیایی همچنین قطر و ترکیه را به حمایت از ترریسم در لیبی متهم کرد.

انتهای پیام

کد N933332

وبگردی