آفتاب

احمدی لاشکی: امیدوارم برجام، فرجام نیکویی برای ملت داشته باشد

احمدی لاشکی: امیدوارم برجام، فرجام نیکویی برای ملت داشته باشد

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس مشکل معیشت فرهنگیان را مورد توجه قرار داد و رسیدگی به آن را خواستار شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، قاسم احمدی لاشکی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس ضمن گرامیداشت هفته دولت و تقدیر از تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان، گفت: امیدوارم برجام، فرجام نیکویی برای ملت صبور ایران به همراه داشته باشد.

وی ادامه داد: مدتی است مشکل اساسی فرهنگیان زحمت کش که همان معیشت است در لابه لای مسائل مختلف سیاسی روز گم شده و آنها دچار مشکلات عدیده ای هستند اما کمتر میبینیم‌شان.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطر نشان کرد: حدود دو ماه پیش کمیته‌ای برای بررسی و حل این مشکل اساسی یعنی حقوق و معیشت معلمان تشکیل شده و از آن زمان حدود هشت جلسه به ریاست ابوترابی فرد نائب رییس مجلس برگزار شد که ماموریت این کمیته تامین منابع لازم برای ترمیم حقوق فرهنگیان بوده است اما علی الظاهر این کمیته از ماموریت اصلی خود زاویه گرفته و هنوز نتیجه قابل عملی ارائه نشده است.

احمدی لاشکی با بیان اینکه اعتراض فرهنگیان فقط صنفی بوده و نه سیاسی، تصریح کرد: معلمان همیشه با شاگردان خویش از نگاه گفتمان صحبت کردند و ما نیز باید با همین نگاه به آنان پاسخ دهیم.

وی همچنین در پیشنهادی به وزیر آموزش و پرورش گفت: طرح رتبه بندی بیش از دو سال پیش مطرح شده است. پس لطفا این طرح را برای بازنشستگان سال جاری به جای اول مهر به 20 شهریور بکشانید تا آنان نیز در پایان 30 سال خدمت مشمول لطف نظام جمهوری اسلامی شوند.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس همچنین در خصوص برخی مشکلات حوزه انتخابیه خود مانند وضعیت جاده‌ای و مسکن مهر به مسئولین اجرایی و اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور تذکر داد.

انتهای پیام

کد N933310

وبگردی