آفتاب

نطق میان دستور آلیا در هفته دولت و سال همدلی و همزبانی

نطق میان دستور آلیا در هفته دولت و سال همدلی و همزبانی

یک عضو شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی گفت که تشکل‌ها و احزاب اصول‌گرا با ساز و کاری نوین در سیاست‌ورزی و تلاش برای استحکام قدرت ملی نظام به خصوص قدرت معنوی، چتری فراگیر را برای همگرایی و هماهنگی اصول‌گرایان مهیا ساخته‌اند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، فاطمه آلیا در نطق میان دستورش در صحن علنی امروز (سه‌شنبه) با تبریک سالروز ولادت امام رضا(ع) گفت: هفته دولت را به آن دسته از دولتمردان که در جهت افزایش رضایتمندی مردم و ارتقاء اقتدار نظام اسلامی حرکت می‌کند، تبریک می‌گویم و از وزیر دفاع که در روز صنعت دفاعی عملکرد این وزارتخانه را در جهت تقویت قدرت بازدارندگی نشان دادند، سپاسگزاری می‌کنم که همگان مواضع انقلابی ایشان را ستودند.

وی در ادامه گفت: در طول تاریخ انقلاب اسلامی مسوولان و مقاماتی حضور داشتند که به دلیل عدم فهم مبانی انقلاب و برداشت نادرست از ماهیت قدرت در نظام اسلامی مواضعی را اتخاذ کردند که در نهایت نتیجه آن دو قطبی کردن جامعه و تنش‌زایی بوده است. نمونه آن اقدام اصلاح‌طلبان در مجلس ششم و انجام تحصن در آن دوران است.

این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس یادآور شد: در دوره حاکمیت اصلاح‌طلبان در سال 81 نمایندگان تندور اصلاح طلب مجلس ششم با هدف افزایش اختیارات رییس جمهور و کاهش قدرت شورای نگهبان و حذف نظارت استصوابی در انتخابات در مجلس تحصن کردند. آنها اوج تنش را مقارن با هفته دولت در آن دوران به وجود آوردند. امسال نیز در آستانه هفته دولت، رییس جمهور با نقض قسم‌اش به جایگاه قانونی شورای نگهبان که حافظ انقلاب اسلامی است، کم لطفی کرد.

آلیا در واکنش به بازگشایی سفارت انگلیس گفت: بازگشایی لانه روباه پیر یعنی سفارت انگلیس اتفاق دیگری است که این روزها رخ داده است. تحولاتی که ملت بصیر و انقلابی از متن و حواشی آن مطلع هستند. در این بین نکته قابل تامل قانون مصوب سال 90 مجلس در مورد کاهش رابطه با دولت انگلیس تا زمان تغییر روابطش بود که این مصوبه توسط دولت نقض شد.

وی در ادامه به گفت‌وگوهای بین رییس جمهور با وزیر امور خارجه انگلیس و همچنین وزرای خارجه ایران و انگلیس اشاره و اظهار کرد: آقای روحانی در این گفت‌وگو به این موضوع اشاره داشت که باید به گونه‌ای حرکت شود که علاوه بر توسعه روابط به تدریج قضاوت تاریخی مردم نیز تغییر کند، از سوی دیگر آقای ظریف در مصاحبه مطبوعاتی حاشیه مراسم کذایی جرات نکرد واژه رژیم صهیونیستی نگون بخت را به زبان آورد؛ به طوری که در پاسخ به سوالی در مورد روابط با سایر دول متخاصم با لحنی دیپلماتیک و البته غیر انقلابی گفت که ما با همه کشورها به استثناء یک استثناء می‌توانیم رابطه داشته باشیم.

آلیا خاطرنشان کرد:‌ متاسفانه برخی از مقامات محترم ما که البته متدین‌اند و خائن نیستند در پی عادی سازی رابطه با آمریکا و انگلیس جنایتکار هستند. در چنین شرایطی وزیر خارجه انگلیس در خاک کشور ما در مصاحبه‌ای در رادیو بی‌بی سی می‌گوید ایران را بر اساس اقداماتش در قبال اسراییل قضاوت می‌کنیم و ایران دیگر تهدیدی برای اسراییل نیست. لابد باز هم در توجیه گنده‌گویی‌های فیلیپ هاموند، وزیر خارجه ما می‌گوید این حرف‌ها برای مصرف داخلی آنها بوده است.

این عضو شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی در ادامه درخصوص واکنش دولتمردان در مورد انتقاد از برجام گفت: رفتارهای سیاسی چند ماهه اخیر در مورد مذاکرات، توافق، قطعنامه و برجام از طرف دولتمردان نسبت به کارشناسان و شخصیت‌های منتقد به گونه‌ای بوده است که منتقدان مفتخر به اخذ عناوین بی‌سواد و جهنمی از طرف دولت شده‌اند. از طرف دیگر در همین ایام شاهد یک بام و دو هوای قبض و بسط رسانه‌های منتقد و دولتی و مواضع نرم و لطیف با همتایان آمریکایی‌ و انگلیسی بودیم که تنها بغض‌های نهفته در شعر مرحوم اشرف‌الدین گیلانی را نسبت به قدرتمنداران زمانش در حافظه تاریخی ملت ایران تداعی می‌کند.

آلیا در عین حال با آرزوی توفیق خدمتگزاری صادقانه و خالصانه برای ملت در هفته دولت برای دولت، راهکار رسیدن به این مهم را تغییر مبانی، در پیش گرفتن اقتصاد مقاومتی و تکیه بر ظرفیت‌های داخلی دانست و گفت که ترمیم کابینه در این راه تسریع بخش و تسهیل‌گر خواهد بود.

وی همچنین خطاب به دولتمردان انگلیس گفت: بهتر است به رفراندوم‌های هفتگی مردم ایران در نماز جمعه توجه کنید، صدای آنها را بعد از ذکر کبریایی خداوند بشنوید که فریاد مرگ با آمریکا، فریاد بر انگلیس و مرگ بر منافقین و کفار را سر می‌دهند، باشد عبرت بگیرید و با اصلاح مواضع‌تان از ملت ایران عذرخواهی کنید و بدانید جمهوری اسلامی استکبارستیز خواهد ماند.

این عضو شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی در ادامه با اشاره به انتخابات مجلس و فعالیت تشکل‌ها و احزاب اصول‌گرا گفت: تشکل‌ها و احزاب اصول‌گرا با عنایت بیش از پیش به مبانی تفکر اصول‌گرایی و بهره‌گیری از برکات استوانه‌های خبیر و بصیر حوزه فقاهت، حضرات آیات اعظام، یزدی، موحدی کرمانی و مصباح یزدی با ساز و کاری نوین در سیاست‌ورزی و تلاش برای استحکام قدرت ملی نظام به خصوص قدرت معنوی، چتری فراگیر را برای همگرایی و هماهنگی اصول‌گرایان مهیا ساخته‌اند.

وی افزود: مردم انتظار دارند با تاکید بر اشتراکات و تلاش برای وحدت حداکثری بدون توجه به ترفندهای تفرقه‌افکنان مساعی خود را برای افزایش حضور و مشارکت مردم در انتخابات پیش رو و تشکیل مجلسی با شاکله تبعیت از ولایت مطلقه فقیه و ضد فتنه و انحراف به کار گیرند.

نماینده مردم تهران همچنین از رییس مجلس برای پیگیری مطالبه نمایندگان در خصوص ارائه لایحه برجام توسط دولت و اعضای کمیسیون ویژه بررسی برجام جهت انتخاب هیات رییسه ولایت‌مدار قدردانی کرد و گفت: مردم در فرآیند بررسی کارشناسانه برجام انتظار دارند که به دولت اجازه پذیرش برخی از تعهدات و همچنین عدم پذیرش برخی تعهدات داده نشود، چون این کار به معنای عبور از خطوط قرمز مشخص شده توسط رهبری است. قطعا در نهایت تاریخ راوی و قاضی منصفی از گزارش این روزهای ما به نسل‌های آینده خواهد بود.

آلیا همچنین سالروز ترور ناجوانمردانه شهیدان رجایی و باهنر را به عنوان مصداق دیگری از حقوق بشر آمریکایی دانست و گفت: آمریکا و انگلیس با حمایت مادی و معنوی از فرقه‌های تروریستی منافقین و تکفیری داعش با نقاب دفاع از حقوق بشر، ناجوانمردانه‌ترین فجایع تروریستی را نسبت به مردم کوچه و بازار به کار گرفته است که نمونه آن در تاریخ ما بسیار است. اکنون وقت آن است که کشورهای آزاد و مستقل در جهت احقاق واقعه حقوق بشر و افشای ماهیت بانیان و حامیان تروریست و اقدامات ضد بشری آنها فعال شود.

نماینده مردم تهران در پایان گفت:‌ استاندار هرمزگان توهینی به نماینده بندرعباس داشته است که این توهین به تمامی نمایندگان و ساحت مقدس مجلس به شمار می‌آید ما ضمن محکوم کردن این اقدام، از رییس جمهور می‌خواهیم برخورد قاطعانه‌ای را نسبت به رفتار این استاندار داشته باشد.

انتهای پیام

کد N933239

وبگردی