آفتاب
مدیر کل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهشی وزارت علوم:

آمادگی همکاری با مرکز ملی اندازه‌شناسی سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران را داریم

آمادگی همکاری با مرکز ملی اندازه‌شناسی سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران را داریم

مدیر کل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهشی و فناوری وزارت علوم گفت: برای اینکه بتوان از امکانات موجود و ثروت عظیم تجهیزاتی کشور که در آزمایشگاه‌های دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و فناوری وجود دارد استفاده بهینه کرد، ضرورت دارد اندازه گیری و دقت انجام نمونه‌ها با استانداردهای بین‌المللی مطابقت داشته باشد.

به گزارش سرویس پژوهشی ایسنا، دکتر جلال بختیاری در نشست با رئیس مرکز ملی اندازه شناسی سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران که در وزارت علوم برگزار شد، با ارائه توضیحاتی در خصوص آزمایشگاه و امکانات وزارت علوم اظهار کرد: وزارت علوم آمادگی دارد با سازمان استاندارد بویژه مرکز ملی اندازه شناسی که یکی از بازوهای مراکز تحقیقاتی بویژه شبکه آزمایشگاه‌های علمی ایران است، همکاری جدی به عمل آورد.

در ادامه دکتر معدنی پور، رئیس مرکز ملی اندازه‌شناسی سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران ضمن ارائه گزارشی از وضعیت اندازه‌شناسی در کشورهای مختلف جهان تاکید کرد: درصدد هستیم ارتباط نزدیکی بین مرکز ملی اندازه شناسی با مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی برقرار کنیم تا یک تبادل فکری و علمی بین دانشگاه‌ها و این مراکز ایجاد شود.

وی خاطرنشان کرد: مرکز ملی اندازه‌شناسی آمادگی دارد در جهت استانداردسازی و بالا بردن دقت و اندازه گیری تجهیزات دانشگاه‌ها بویژه آزمایشگاه‌های تحت شبکه شاعا کمک کند.

بر اساس این گزارش، در این جلسه مقرر شد امکانات و نیازهای مورد نیاز مرکز اندازه‌شناسی به وزارت علوم اعلام شود و وزارت علوم نیز لیست آزمایشگاه‌هایی را که از توانایی لازم تجهیزاتی برخوردار هستند، به عنوان همکار به مرکز اندازه شناسی معرفی کند.

همچنین مقرر شد افرادی ذی‌صلاح از طرف وزارت علوم به مرکز ملی تأئید صلاحیت معرفی شوند و پس از طی مراحل مربوطه به بانک ارزیابان مرکز تأئید صلاحیت اضافه شوند و مدیر استانی سازمان استاندارد در جلسات شبکه استانی شاعا شرکت کند و نیازهای دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و فناوری را در جهت استانداردسازی آزمایشگاه‌ها بررسی و رفع کند.

انتهای پیام

کد N933078

وبگردی