آفتاب
در واکنش به بیانیه وزارت کشور بحرین؛

جمعیت الوفاق اتهامات آل خلیفه علیه "شیخ حسن عیسی" را "باطل" خواند

جمعیت الوفاق اتهامات آل خلیفه علیه "شیخ حسن عیسی" را "باطل" خواند

جمعیت "الوفاق" بحرین در واکنش به بیانیه اخیر وزارت کشور در توجیه ادامه بازداشت "شیخ حسن عیسی"، ضمن باطل دانستن تمامی اتهامات، این بیانیه را "غیر مسئولانه" توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری عربی پرس، جمعیت الوفاق بحرین با محکوم کردن بیانیه اخیر وزارت کشور بحرین در خصوص شیخ حسن عیسی، نماینده سابق پارلمان بحرین و از اعضای این جمعیت ، این بیانیه را "غیر مسئولانه" دانسته و تاکید کردند این بیانیه از نظر ساختاری و قانونی "باطل" است و اگر بخواهیم آن را با قوانین کشور تطبیق دهیم فاقد اعتبار است.

جمعیت الوفاق در بیانیه خود اعلام کرد که آنچه در بیانیه وزارت کشور در خصوص شیخ حسن عیسی آمده به دور از مسئولیت‌های محول شده به این وزارتخانه است و حتی به ساده‌ترین خواسته‌ها و اقداماتی که قانون اساسی و مقررات کشور تایید می‌کنند، پایبند نیست در حالی که رهبران طرفداران و اشخاص منتسب به جمعیت الوفاق به مسالمت آمیز بودن فعالیت‌های خود پایبند هستند و لازم نیست که هر روز بخواهیم این موضوع را ثابت کنیم.

در ادامه این بیانیه آمده است: هرگونه تلاش برای بدنام کردن رهبران الوفاق و فعالیت‌های آنان بیهوده است.

جمعیت الوفاق بحرین در بیانیه مذکور تاکید کردند که شیخ حسن عیسی از اتهامات وارده مبری است و همواره یکی از ستون‌های دعوت به اقدامات مسالمت آمیز بوده و اتهام وی به حمایت مالی از اقدامات تروریستی به طور کلی "باطل " و "نفرت انگیز" است.

در ادامه این بیانیه با تاکید بر اینکه اقدامات علیه شیخ عیسی با قانون کشور و قوانین بین الملل مغایرت دارد آمده است، شیخ عیسی با اتهاماتی رو به رو است که خط مشی سیاسی وی باطل بودن آنها را ثابت می‌کند.

وزارت کشور بحرین روز یکشنبه مدعی شد که شیخ حسن عیسی مرتکب اتهاماتی از جمله حمایت مالی از "تروریسم، توزیع مبالغ مالی میان تروریست‌ها و شرکت در اقدامات تروریستی" شده است.

انتهای پیام

کد N933068

وبگردی