آفتاب

بالا گرفتن درگیری‌ها در اردوگاه فلسطینی عین الحلوه لبنان

بالا گرفتن درگیری‌ها در اردوگاه فلسطینی عین الحلوه لبنان

با از سرگیری درگیری‌ها میان گروه‌های فلسطینی در اردوگاه عین الحلوه لبنان، ارتش این کشور نیروهای خود را در نزدیکی ورودی‌های اردوگاه به حالت آماده باش کامل درآورد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری العهد لبنان، در گیری‌ها پس از آن آغاز شد که یک گروه مسلح وابسته به گروه "جندالشام" با مسلسل و موشک انداز به یکی از مراکز جنبش فتح در محله البراکسات اردوگاه حمله کرد که در نتیجه درگیری‌ها به محله‌های متعدد این اردوگاه کشیده شد و یک کشته و چهار زخمی بر جای گذاشت.

اردوگاه فلسطینی عین الحلوة در شهر صیدا یکی از بزرگترین مرکز تجمع فلسطینیان در لبنان است و اخیرا به یک میدان نبرد واقعی تبدیل شده که تا این لحظه درگیری‌های شدیدی میان دو طرف ادامه دارد. اداره اردوگاه به دست خود فلسطینی‌هاست و ارتش و نیروهای دولتی لبنان حق ورود به آن را ندارند.

درگیری‌ها میان طرفداران فتح و گروه جندالشام باعث شده هزاران فلسطینی در این اردوگاه محاصره شوند. به دلیل درگیری‌ها و محاصره‌ امکان ورود خودروهای امدادی و آمبولانس به داخل اردوگاه و انتقال زخمی‌ها وجود ندارد.

صدای شلیک گلوله و انفجار خمپاره‌ها در صیدا به وضوح شنیده می‌شود و این مساله باعث ایجاد فضای ترس و نگرانی در شهر شده است.

ارتش لبنان نیروهای خود را در ورودی‌های اردوگاه و حتی ورودی‌هایی که ده‌ها متر دورتر از مناطق درگیری است، به حالت آماده باش کامل درآورده است.

انتهای پیام

کد N933050

وبگردی