آفتاب

تظاهرات گسترده یمنی‌ها در محکومیت جنایت جنگی عربستان

تظاهرات گسترده یمنی‌ها در محکومیت جنایت جنگی عربستان

جمع زیادی از مردم یمن با برگزاری تظاهرات گسترده‌ در پایتخت این کشور، بار دیگر مخالفت خود را با ادامه جنایت‌های جنگی و تجاوز عربستان به یمن اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری یمنی (سبأ)، شرکت کنندگان در این تظاهرات که با عنوان "جنایت‌های متجاوزان در تعز و عمران؛ جنایت جنگی است"، برگزار شد، شعارهایی را در محکومیت ادامه تجاوز عربستان علیه مردم یمن سر دادند.

تظاهرکنندگان یمن جنایت‌های عربستان را که از طریق اعضای القاعده و مزدوران ریاض در یمن انجام می‌شود محکوم کردند.

تجمع کنندگان همچنین کشتار ساکنان استان "تعز" و "عمران" و بمباران مناطق مسکونی توسط جنگنده‌های عربستان را محکوم و تاکید کردند که این اقدامات جنایت جنگی علیه بشریت است که با برنامه‌ریزی و مشارکت دشمن صهیونیستی آمریکایی انجام می‌شود.

در بیانیه صادره از سوی تظاهرکنندگان بر بسیج عمومی با جان و مال علیه حملات صهیونیستی آمریکایی و مزدورانشان در منطقه با مشارکت تمامی کسانی که قادر به حمل سلاح باشند تاکید شده است.

در این بیانیه از شهروندان یمنی خواسته شده تا برای دفاع از خاک یمن و حاکمیت و استقلال آن بپا خیزند و به صبر و پایداری و فداکاری در راه رسیدن به عزت و کرامت ادامه دهند.

تظاهرکنندگان یمنی از مسئولان در داخل خواستند تا به مسئولیت دینی و ملی خود در خدمت به شهروندان عمل کنند.

آن‌ها اعلام کردند که سیطره داعش بر برخی مناطق جنوبی یمن با حمایت هوایی، دریایی و زمینی مستقیم آمریکا، عربستان و امارات صورت گرفته است.

تجمع کنندگان همچنین قهرمانی و فداکاری نیروهای ارتش و کمیته های مردمی در برابر تجاوزات عربستان را ستودند.

انتهای پیام

کد N933049

وبگردی