آفتاب

"گوی شیشه‌ای"؛ ابزار جدید رژیم صهیونیستی برای جاسوسی

"گوی شیشه‌ای"؛ ابزار جدید رژیم صهیونیستی برای جاسوسی

ارتش رژیم صهیونیستی در ادامه سیاست‌های تجاوزگرانه خود علیه لبنان و نقض حاکمیت ملی این کشور، سامانه جاسوسی جدیدی را در مرزهای لبنان مستقر کرده که گفته می‌شود این سامانه توانایی زیادی برای ثبت تصاویر میدانی لحظه‌ای و ارسال فوری آن برای نیروها دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه عبری زبان "معاریو"، نام این سامانه که طی چند ماه استقرار آن در مرزهای لبنان و سوریه تکمیل خواهد شد، "گوی شیشه‌ای" است که به بالن‌های جاسوسی و سنسورهای میدانی مجهز است.

بنا به نوشته این روزنامه، این سامانه طی جنگ اخیر اسرائیل در غزه آزمایش شده و کارآمدی آن ثابت شده است.

همچنین رژیم صهیونیستی در راستای بهبود عملکرد این سامانه اتاق‌های عملیات رصدیابی وابسته به فرماندهی منطقه شمالی را به این سامانه وصل کرده است تا بتواند توانایی آن را برای گرفتن تصاویر واقعی در زمان وقوع حادثه افزایش دهد. تصاویر این سامانه به تمامی افراد و در صورت لزوم به هواپیماها ارسال می‌شود.

براساس گزارش معاریو، این سامانه می‌تواند چند منبع را به هم وصل کرده و آن را برای هر فرمانده نظامی در هر مکانی بفرستد.

روزنامه معاریو نوشت که این سامانه در طول جنگ اسرائیل علیه غزه نه تنها به شکل عملیاتی عمل کرده بود بلکه جان تعدادی را نجات داده بود. به عنوان مثال زمانی که نیروهایی وارد ساختمانی می‌شوند و به طبقه دوم می‌رسند بعد به صورت غافلگیرانه از طبقه سوم به سمت آن‌ها تیراندازی می‌شود این سامانه می‌تواند تصاویر رخدادها در طبقه سوم را نشان داده و به این ترتیب دقت هدف‌گیری افراد مسلح را بالا ببرد.

روزنامه معاریو نوشت: یکی از ابزارهایی که در این سامانه بکار گرفته می‌شود "بالن جاسوسی" است که از این رادار در عملیات جستجوی سه شهرک‌نشین ربوده شده در کرانه باختری استفاده شده بود. این بالن توانایی زیادی در جاسوسی دارد و در واقع دارای بیشترین توانایی جاسوسی است و کسانی که در اتاق عملیات هستند با استفاده از این سامانه، تصاویر بسیار واضحی را مشاهده می‌کنند به نحوی که گویا تصاویر ماهواره‌ای را می‌بینند.

انتهای پیام

کد N933018

وبگردی