آفتاب

مخالفت یک گروه حامی صلح با استفاده از پهپادهای غیرنظامی در آمریکا

مخالفت یک گروه حامی صلح با استفاده از پهپادهای غیرنظامی در آمریکا

یکی از اعضای سازمان «کهنه سربازان برای صلح» تاکید کرد، استفاده از پهپادها در آمریکا نقض اصلی‌ترین اصول حقوق بشر یعنی حریم خصوصی افراد است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، "راب مالفورد"، یکی از اعضای سازمان «کهنه سربازان برای صلح» گفت: مشکل اصلی با سیستم‌های هواپیماهای بدون سرنشین، استفاده از آنها در حریم هوایی غیرنظامی است که نقض یکی از اساسی‌ترین اصول حقوق بشر یعنی حق حریم خصوصی محسوب می‌شود.

اداره هوانوردی فدرال آمریکا 12 اوت سال جاری میلادی اعلام کرد، در سال جاری میلادی نزدیک به 650 سانحه هوایی رخ داده که در آن پهپادها دخالت داشته‌اند؛ آماری که نسبت به سال 2014 میلادی دو برابر شده است.

این سانحه‌های هوایی شامل پرواز پهپادها به مناطق هوایی ممنوعه، تصادف پهپادها با هواپیماهای تجاری و مداخله پهپادها در عملیات‌های اطفای حریق. چندین پهپاد نیز امنیت باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا را تهدید کرده‌اند.

مالفورد گفت: میزان داده‌های جمع‌آوری شده و این حقیقت که این تکنولوژی‌ها به آژانس‌های مدنی و کمپانی‌های خصوصی فروخته شده، کنترل استفاده از آن را تقریباً غیرممکن می‌سازد.

وی افزود: به علاوه داده‌های جمع‌آوری شده توسط سیستم‌های هوایی بدون سرنشین ممکن است برای سرکوب سیاسی یا مدنی استفاده شود.

«کهنه سربازان برای صلح» یک سازمان جهانی متشکل از کهنه سربازان ارتش است که با اطلاع‌رسانی عمومی درباره پیامدها و هزینه‌های جنگ از صلح دفاع می‌کند.

انتهای پیام

کد N932950

وبگردی