آفتاب

الزهار: فتح و ساف با اسرائیل همکاری می‌کنند/ دعوت برای سفر به انگلیس را نپذیرفتیم

الزهار: فتح و ساف با اسرائیل همکاری می‌کنند/ دعوت برای سفر به انگلیس را نپذیرفتیم

یکی از رهبران جنبش حماس ضمن اعلام این که کرانه باختری گزینه مناسبی برای اجرای برنامه مقاومت است و این جنبش هرگز از آن چشم پوشی نخواهد کرد تاکید کرد :"تغییر اعضای ساف صرفا یک "صندلی بازی" است که با هماهنگی رژیم صهیونیستی صورت می‌گیرد."

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ محمود الزهار، از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در مصاحبه با شبکه "الاقصی" خاطر نشان کرد که قدرت حماس و مقاومتی که این جنبش در جنگ های اخیرش با رژیم صهیونیستی به جهانیان نشان داده، طرف‌های بین المللی را وادار به دیدار با رهبران حماس کرده است.

وی همچنین گفت که جنبش حماس دعوت تونی بلر، فرستاده سابق کمیته چهارجانبه صلح خاورمیانه برای سفر به لندن را رد کرده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، الزهار در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد که "تشکیلات خودگردان فلسطین و جنبش فتح، نوار غزه را تحت محاصره قرار داده و مانع از بازسازی آن می‌شوند و این مسائل مانع از تداوم توافق آتش‌بس با رژیم صهیونیستی می‌شود. "

وی خاطر نشان کرد: تثبیت آتش‌بس مستلزم لغو محاصره غزه است، اما این مساله هنوز به شکل مطلوبی محقق نشده و حماس به دنبال امضای توافق آتش‌بس چند ساله جدید با رژیم صهیونیستی نیست.

این رهبر برجسته جنبش حماس با اشاره به مخالفت تشکیلات خودگردان با احداث بندری در غزه به خاطر مسائل مادی و شخصی، تاکید کرد که تجاوزات تشکیلات خودگردان فلسطین در کرانه باختری که در اشکال مختلف؛ بازداشت، حمله و مصادره اموال اعضا و طرفداران حماس صورت می‌گیرد، باعث محدود شدن مقاومت در این منطقه شده است.

وی در عین حال خاطر نشان کرد که "نقش کرانه باختری در زمینه مقاومت باید احیا شود، اما سرویس‌های امنیتی تشکیلات خودگردان تمامی فعالیت‌های مقاومتی را سرکوب می‌کنند. "

الزهار تصریح کرد که "کرانه باختری گزینه مناسبی برای اجرای برنامه مقاومت است و مقاومت می‌تواند این منطقه را آزاد کند."

وی افزود: حماس هرگز از کرانه باختری چشم پوشی نخواهد کرد و با ساز و کارهای فکری و مقاومتی خود زمینه آزادی این منطقه را فراهم خواهد کرد تا قدرت را در این منطقه نیز در دست گیرد.

محمود الزهار با اشاره به اینکه پروژه مقاومت پیروز شده و پروژه مذاکرات شکست خورده است اظهار داشت: جنبش فتح نمی‌خواهد به شکست خود اعتراف کند، اما در عین حال سعی دارد چنین وانمود کند که جنبش حماس نیز مانند این جنبش شکست خواهد خورد.

وی افزود: "جنبش فتح از ترس پیروزی حماس و به دست گرفتن قدرت در کرانه باختری همانند غزه که باعث فرار اشغالگران صهیونیست از این منطقه خواهد شد، حاضر به برگزاری انتخابات نمی‌شود و برای جلوگیری از این مساله به همکاری امنیتی با دشمن صهیونیستی متوسل شده است."

این رهبر برجسته جنبش حماس همچنین اظهار داشت که برخی گروه‌های فلسطینی بر اساس بودجه‌ای که از این جنبش می‌گیرند، از اقدامات آن حمایت می‌کنند و اهداف دیگری را در زمینه آرمان فلسطین دنبال می‌کنند و به شدت نگران به قدرت رسیدن گروه های اسلامگرا و شکست خود هستند.

وی افزود: "قرار بود ماجرای سازمان آزادی بخش فلسطین پایان پیدا کند و حماس توجهی به این مساله نمی‌کند؛ چرا که این سازمان به جای مبارزه علیه رژیم صهیونیستی با آن همکاری می‌کند."

الزهار در پایان اظهار داشت که "تغییر اعضای ساف صرفا یک "صندلی بازی" است که با هماهنگی رژیم صهیونیستی صورت می‌گیرد."

انتهای پیام

کد N932949

وبگردی