آفتاب

الزهار: کرانه باختری باید در مقاومت اسلامی فلسطین نقش آفرینی کند

الزهار: کرانه باختری باید در مقاومت اسلامی فلسطین نقش آفرینی کند

یکی از رهبران جنبش حماس بر ضرورت لغو محاصره نوار غزه و نقش آفرینی کرانه باختری در مقاومت اسلامی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، «محمود الزهار» یکی از رهبران جنبش حماس در گفتگو با شبکه «الاقصی» اظهار داشت: جنبش حماس دعوت «تونی بلر» نماینده سابق کمیته چهارگانه صلح در امور خاورمیانه برای سفر به لندن و دیدار با مقامات این کشور را رد کرد.

الزهار تصریح کرد: تشکیلات خودگردان فلسطین به دلایل مادی و شخصی، ایجاد بندر دریایی غزه را نپذیرفت. وی گفت: نیروی حماس و مقاومتی که در جنگ با رژیم صهیونیستی از خود نشان داد، مقامات بین المللی را مجبور کرد با این جنبش به گفتگو بنشینند.

این رهبر جنبش حماس در رابطه با محاصره غزه افزود: برای ادامه آتش بس، رژیم صهیونیستی باید محاصره غزه را لغو کند.

وی با اشاره به کارشکنی های تشکیلات خودگردان در کرانه باختری از قبیل بازداشت و مصادره اموال اعضای جنبش حماس اظهار داشت: کرانه باختری باید در مقاومت اسلامی فلسطین نقش آفرینی کند نه اینکه دستگاه های امنیتی آن، این نوع حرکت ها را سرکوب کنند.

الزهار افزود: کرانه باختری در فهرست برنامه مقاومت قرار دارد و جنبش حماس به هیچ وجه از کرانه باختری صرفنظر نخواهد کرد. وی تاکید کرد: حماس با توسل به اندیشه و مقاومت اسلامی به دنبال آزادی فلسطین بوده است تا دولت را در آنجا به دست بگیرد.

وی گفت: ثمره طرح مقاومت، پیروزی و نتیجه مذاکره با صهیونیست ها شکست است. الزهار افزود: قضیه سازمان آزادیبخش فلسطین دیگر به پایان رسیده است چرا که این سازمان به جای مقابله با رژیم اشغالگر قدس با آن همکاری می کند.

کد N932919

وبگردی