آفتاب

معترضان لبنانی تظاهرات خود را به شنبه موکول کردند

معترضان لبنانی تظاهرات خود را به شنبه موکول کردند

به دنبال به حالت تعلیق درآمدن تظاهرات لبنانی‌ها به دلیل افزایش درگیری میان تظاهرکنندگان و نیروهای امنیتی و زخمی شدن تعداد زیادی از آنها گروه‌های داخلی لبنان از مردم این کشور خواستند تا در اعتراض به بحران زباله‌ها روز شنبه تظاهرات خود را از سر بگیرند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه الجزیره، اخیرا مردم لبنان در اعتراض به بحران زباله‌های انباشته شده در خیابان‌ها دست به تظاهرات گسترده زده و در پی تظاهرات درگیری‌هایی میان نیروهای امنیتی و تظاهرکنندگان رخ داد. در جریان این درگیری‌ها تعداد زیادی از تظاهرکنندگان لبنانی زخمی شدند. در نتیجه گروه‌های لبنانی و مردم این کشور تظاهرات را به دلیل افزایش درگیری‌ها و زخمی شدگان به روز شنبه موکول کردند.

به گفته منابع، در تظاهرات روز یکشنبه حدود 61 تن از تظاهرکنندگان و 99 تن از نیروهای امنیتی زخمی شدند. فعالان لبنانی که از مردم این کشور در داخل و خارج خواسته‌اند تا در تظاهرات روز شنبه شرکت داشته باشند مکان تظاهرات را اعلام نکردند.

تمام سلام، نخست وزیر لبنان در سخنانی روز دوشنبه اعلام کرد: من به صراحت می‌گویم که شریک فروپاشی دولت نیستم و از تمامی مسئولان و گروه‌های سیاسی می‌خواهم تا مسئولیت را به عهده بگیرند.

در اوایل این هفته هزاران تن از معترضان لبنانی به خیابان‌های بیروت آمده و مخالفت خود را با ناتوانی دولت در ایجاد راهکاری برای بحران زباله‌ها اعلام کردند.

انتهای پیام

کد N932888

وبگردی