آفتاب

ابراز نگرانی روسیه از تشدید اوضاع سیاسی در لبنان

ابراز نگرانی روسیه از تشدید اوضاع سیاسی در لبنان

وزارت امور خارجه روسیه به دنبال تظاهرات شهروندان لبنان در اعتراض به عدم جمع آوری زباله ها، در مورد تشدید شرایط سیاسی در این کشور ابراز نگرانی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری تاس، وزارت امور جارجه روسیه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: در سایه فقدان توافق ملی پیرامون نامزد ریاست جمهوری و در سایه چالش های تروریستی حفظ ثبات و آرامش در لبنان و ممانعت از تعمیق اختلافات اجتماعی و سیاسی امری ضروری است.

در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه آمده است: مسکو همچنان معتقد است که برای حل و فصل مشکلات و مسائل لبنان راهی جز گفتگو میان گروه های سیاسی این کشور بر اساس پایبندی به حاکمیت کشور و حفظ یکپارچگی، وحدت و پایبندی به اصول دمکراسی وجود ندارد.

این در حالی است که بیروت پایتخت لبنان و برخی شهرهای دیگر طی دو روز گذشته شاهد اعتراض شهروندان به تشدید بحران زباله ها بود. در این اعتراضات تظاهرات کنندگان با نیروهای امینتی درگیر و ده ها نفر زخمی شدند.

لازم به ذکر است، تظاهرات اخیر لبنان پس از آن آغاز شد که فراخوانی تحت عنوان «بوی گندتان همه جا را گرفته است» در اعتراض به بحران زباله ها، تمدید مجلس نمایندگان و فساد سیاسی حاکم، از سوی گروه های مردمی به عمل آمد. 

در همین حال «تمام سلام» نخست وزیر لبنان در واکنش به تظاهرات اعتراضی اخیر در مرکز بیروت گفت: مسأله بسیار فراتر از زباله ها بوده و مربوط به زباله های سیاسی است.

کد N932735

وبگردی