آفتاب
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی:

کرمان در آماج زمین‌خواری و تغییر کاربری قرار گرفته بود

کرمان در آماج زمین‌خواری و تغییر کاربری قرار گرفته بود

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی استان کرمان در آماج زمین‌خواری و تغییر کاربری قرار گرفته بود، عنوان کرد: اقدامات استانداری کرمان در زمینه مقابله با زمین‌خواری و جلوگیری از تغییر غیرمجاز کاربری اراضی کشاورزی براساس قانون انجام شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه کویر، "محمدرضا پورابراهیمی" امروز دوم شهریورماه در دیدار رئیس کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس شورای اسلامی با استاندار کرمان گفت: اقدامات در زمینه مقابله با زمین‌خواری و جلوگیری از تغییر غیرمجاز کاربری اراضی نیازمند اراده و عزم بود که استاندار، فرماندار و سایر مسئولان مربوط این عزم را داشتند و آن را اجرایی کردند.

وی با بیان اینکه استان کرمان در آماج زمین‌خواری و تغییر کاربری قرار گرفته بود، عنوان کرد: اقدامات استانداری کرمان در زمینه مقابله با زمین‌خواری و جلوگیری از تغییر غیرمجاز کاربری اراضی کشاورزی براساس قانون انجام شده است.

نایب رئیس کمیسیون ویژه اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: افرادی نیز مکاتباتی با مجلس شورای اسلامی داشته و معتقدند که حقی از آنها در این زمینه ضایع شده که در جلسه‌ای با حضور رئیس کل دادگستری استان کرمان تاکید کردند از لحاظ قانون حق با این افراد نبوده و مصوبات شورای تامین درست است ضمن آنکه باید گفت از 1300 هکتار اراضی بازپس گرفته شده تنها کمتر از یک درصد افراد به این مسئله اعتراض داشتند.

پورابراهیمی با بیان اینکه خط‌کش ما قانون است تصریح کرد: انصافا باید پذیرفت که حرکت استاندار کرمان در مقابله با حاشیه‌نشینی یک حرکت انقلابی بود و در دولت‌های گذشته و استانداران سابق، کسی جرأت نمی‌کرد به این موضوع وارد شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید از زحمات همه مسئولان بویژه استاندار، فرماندار و رییس کل دادگستری استان کرمان تقدیر شود گفت: در حوزه مقابله با زمین خواری و جلوگیری از تغییر غیرمجاز کاربری اراضی کشاورزی بسیار حساب شده، کار شده است.

وی به ایجاد کمربند سبز در شهر کرمان اشاره کرد و افزود: با ایجاد این کمربند تا حدود 100 سال آینده زمین خواری در این اراضی صورت نخواهد گرفت.

انتهای پیام

کد N932518

وبگردی