آفتاب

واکنش نتانیاهو به ادعای ایهود باراک درباره طرح حمله به ایران

واکنش نتانیاهو به ادعای ایهود باراک درباره طرح حمله به ایران

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی سرانجام به ادعاهای ایهود باراک درباره طرح‌های شکست خورده حمله به ایران و اظهاراتش درباره نتانیاهو واکنش نشان داد و سعی کرد تا تاثیرات آن را تعدیل کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نوشته روزنامه تایمز آواسراییل، بنیامین نتانیاهو روز یک‌شنبه تلاش کرد تا صحبت‌های اخیر ایهود باراک، وزیر جنگ پیشین این رژیم را کم اهمیت جلوه دهد. ایهود باراک در سخنانی که از ابتدای هفته جاری تاکنون منتشر شده است مدعی شد اسراییل در سال های 2009 و 2010 قصد حمله به ایران را داشته که نافرجام مانده است.

وی هم‌چنین نتانیاهو را ضعیف و بی‌عرضه خوانده است.

بر اساس گزارش کانال 2 رژیم صهیونیستی نتانیاهو روز یک‌شنبه در واکنش به این اظهارات گفت: زمان آن رسیده است که صحبت‌های غیرمسوولانه درباره امنیت اسراییل متوقف شود.

وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی درباره نتانیاهو گفته بود:‌ نخست‌وزیر اسراییل ضعیف است. وی نمی‌خواهد گام‌های سخت را بردارد مگر این که مجبور شود. نتانیاهو در تصمیم‌گیری نیز دچار مشکل است.

دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز روز یک‌شنبه اعلام کرد:‌ نتانیاهو هم‌چنان مسوولانه و قاطعانه برای امنیت اسراییل و شهروندانش عمل خواهد کرد. سر خود را مثل کبک زیر برف نکرده است و خطرات و تهدیدات موجود را می‌بیند. وی با قاطعیت و جدیت عمل می‌کند،‌ دقیقا همان‌طور که چند روز گذشته در سوریه عمل کرده، همان‌گونه که در ده‌ها تصمیم و عملیات دیگر عمل کرده است. بعضی از آن‌ها از چشم عموم دورنگه داشته شده است.

آویگدور لیبرمن، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی نیز در پاسخ به ادعاهای ایهود باراک،‌ وی را به افشای اسرار دولتی متهم کرد.

باراک هم‌چنین گفته بود که طرح حمله به ایران به دلیل این که نتوانست حمایت کافی به دست آورد لغو شد و آن‌ها بدون این حمایت قادر نبودند این طرح را در کابینه مطرح کنند.

انتهای پیام

کد N932282

وبگردی