آفتاب

احتمال برگزاری مذاکرات ایران و کشورهای حاشیه خلیج‌فارس در نیویورک

احتمال برگزاری مذاکرات ایران و کشورهای حاشیه خلیج‌فارس در نیویورک

انتخاب نوشت:

با اینکه ایران با پیشنهاد قطر مبنی بر برگزاری نشستی میان ایران و کشورهای خلیج (فارس) به منظور بررسی اختلافات فیما بین، موافقت کرده است اما این کشورها به جز عمان، موضع خود را در این زمینه اعلام نکرده اند و تظاهر به بی اطلاعی می کنند.

الحیات نوشت: با اینکه ایران با پیشنهاد قطر مبنی بر برگزاری نشستی میان ایران و کشورهای خلیج (فارس) به منظور بررسی اختلافات فیما بین، موافقت کرده است اما این کشورها به جز عمان، موضع خود را در این زمینه اعلام نکرده اند و تظاهر به بی اطلاعی می کنند.

به گزارش «انتخاب»، این روزنامه چاپ لندن آورده است: یک منبع آگاه در تهران از احتمال برگزاری نشستی میان ایران و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج (فارس) در حاشیه نشست ماه سپتامبر مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، سخن می گوید اما برخی از کشورهای خلیج (فارس) آنچه را که درباره این نشست احتمالی گفته می شود، نادیده می گیرند و در این باره تجاهل و تظاهر به بی اطلاعی می کنند.

بر پایه این گزارش، قطر چندی پیش پیشنهادی مبنی بر برگزاری نشستی میان ایران و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج (فارس) به منظور بررسی مسائل بغرنج و اختلافی میان دو طرف ، ارائه کرده بود که ایران نیز با این پیشنهاد موافقت کرد.

گزارش الحیات حاکی است: کشور عمان از این پیشنهاد حمایت می کند در حالی که دیگر کشورهای حاشیه خلیج (فارس) تا کنون موضع خود را در قبال این پیشنهاد اعلام نکرده اند وهمچنان درباره این مساله تظاهر به بی اطلاعی می کنند.

به نوشته این روزنامه، این منبع آگاه ایرانی همچنین افزود: دستور کار این نشست هنوز اعلام نشده است.

وی در عین حال گفته است تلاشها برای تعیین دستور کار و تاریخ این نشست ادامه دارد.

52261

کد N932211

وبگردی