آفتاب

فایننشال تایمز: کردستان عراق 75 درصد نفت اسرائیل را تامین می‌کند

فایننشال تایمز: کردستان عراق 75 درصد نفت اسرائیل را تامین می‌کند

روزنامه اقتصادی "فایننشال تایمز" انگلیس مدعی شد که بیش از 75 درصد نفت رژیم صهیونیستی از اقلیم کردستان عراق تامین می شود و در مقابل این رژیم از نیروهای کرد در جنگ علیه داعش حمایت می کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این روزنامه خاطرنشان کرده است که کردها اموال حاصل از فروش نفت را در جنگ علیه داعش مورد استفاده قرار می‌دهند.

در ادامه این گزارش آمده است که رژیم صهیونیستی در فاصله اول مه تا 11 اوت جاری نزدیک به 19 میلیون بشکه نفت از کردها خریداری کرده است.

خبرنگاران این روزنامه در گزارش خود به آمارهای مربوط به محموله‌های نفتی و منابع تجاری و اطلاعات ماهواره های صنعتی درباره محموله‌های نفتی استناد و اعلام کرده که بر اساس قیمت‌های نفت در بازه زمانی مذکور، حجم معاملات میان پالایشگاه‌های نفت و شرکت های انرژی رژیم صهیونیستی و از سوی دیگر میان کردها و این رژیم تقریبا به یک میلیارد دلار می‌رسد.

کردها مبادلات نفتی با اسرائیل را تکذیب نمی‌کنند اما می‌گویند این مبادلات مستقیم نیست و آنها نفت خود را به شرکت‌های واسطه می‌دهند و این شرکت‌ها هم محموله را به مشتری می‌دهند که پول بیشتری بابت نفت اقلیم بدهد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، رژیم صهیونیستی تنها طرفی نیست که با کردها مبادلات تجاری نفتی دارد، بلکه ایتالیا، فرانسه و یونان نیز از منطقه کردستان عراق نفت وارد می‌کنند و منبع اصلی این محموله‌های نفتی چاه های نفت استان اربیل، مرکز اقلیم کردستان عراق است.

براساس گزارش روزنامه فایننشال تایمز انگلیس، تجارت نفت اقلیم کردستان عراق از طریق معاملات محرمانه و با وساطت برخی شرکت‌های بزرگ نفتی در جهان مانند "ویتول" و "ترافیگورا" صورت می‌گیرد.

در پایان این گزارش آمده است که حجم مبادلات تجاری میان شرکت‌های صهیونیستی و کردها تقریبا 77 درصد از متوسط تقاضای نفتی رژیم صهیونیستی را که 240 هزار بشکه در روز برآورد شده است، شامل می‌شود.

انتهای پیام

کد N932207

وبگردی