آفتاب

اذعان وزیر خارجه انگلیس به قدرت منطقه‌یی ایران

اذعان وزیر خارجه انگلیس به قدرت منطقه‌یی ایران

وزیر امور خارجه انگلیس گفت: ما باید با ایران به عنوان یک قدرت منطقه‌یی وارد تعامل شویم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، فیلیپ هاموند، وزیر امور خارجه انگلیس که از روز گذشته به منظور بازگشایی سفارت لندن در ایران به تهران سفر کرده است پیش از دیدارش با حسن روحانی، رییس‌جمهور ایران در گفت‌وگو با خبرنگار بی‌.بی‌.سی، اظهار کرد: انگلیس باید برای برقراری روابط خوب با ایران تلاش کند اما باید این کار را با دقت انجام دهد.

وزیر امور خارجه انگلیس ادامه داد: باوجود بی‌اعتمادی تاریخی عمیق ایران برای این‌که در انزوا قرار گیرد بیش از اندازه یک بازیگر مهم است.

هاموند افزود: هر دو کشور باید برای مقابله با نیروهای داعش با یکدیگر همکاری کنند.

او هم‌چنین گفت: ما باید با احتیاط عمل کنیم اما این بدین معنی نیست که نباید با یکدیکر گفت‌وگو داشته باشیم. ما باید با ایران به عنوان یک بازیگر منطقه‌یی تعامل کنیم تا بتوانیم بر آن نفوذ داشته باشیم.

وزیر امور خارجه انگلیس در ادامه با تکیه بر ادعای بی‌اساس غرب و آمریکا درباره فعالیت‌های بی‌ثبات کننده ایران در منطقه گفت که لندن چشم خود را روی تهدیداتی که ایران می‌تواند در این منطقه ایجاد کند نبسته است.

به گزارش ایسنا، سفارت لندن در تهران که از نوامبر سال 2011 تاکنون پس از ورود جمعی از دانشجویان ایرانی به این سفارت‌خانه تعطیل شده بود روز یک‌شنبه در مراسمی با حضور وزیر امور خارجه انگلیس بازگشایی شد.

هم‌زمان با این اتفاق سفارت ایران در لندن نیز بازگشایی شد.

انتهای پیام

کد N932096

وبگردی