آفتاب
عضو کمیسیون اقتصادی:

نرخ تورم زیر 10 درصد، آثار مثبتی در آینده خواهد داشت

نرخ تورم زیر 10 درصد، آثار مثبتی در آینده خواهد داشت

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خواستار عینیت بخشیدن به شعار اعتدال در همه حوزه‌ها شد.

محمد رجایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)-منطقه خراسان، بیان کرد: دولت در شرایطی قدرت را به دست گرفت که مشکلات زیادی به کشور تحمیل شده بود و شرایط، معمولی نبود بنابراین باید با توجه به این مساله به تحلیل قضایا پرداخت.

وی افزود: دولت بیش از آنکه در مساله اقتصادی تمرکز کند روی مسائل هسته‌ای تمرکز کرد و یک اقتصاد کمی در حاشیه قرار گرفت ولی این به آن معنا نیست که عملکردش در این زمینه قابل قبول نباشد.

نماینده مردم گناباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت در حیطه کاهش تورم موفق عمل کرده، افزود: اگر بتوانند همین روند را ادامه دهند و نرخ تورم را به زیر 10درصد برسانند آثار مثبتی در آینده اقتصاد خواهد داشت، به طور کلی از نظر من عملکرد دولت در این بخش بد نبوده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص استیضاح وزیر اقتصاد نیز افزود: وزیر سه تا کارت گرفته است که به نظر من دو تا از آن‌ها به ایشان مربوط نبود ولی اخطار آخر مربوط به بحث مالیات بوده و مسائل مالیاتی هم در رابطه با مسئولیت‌های ایشان است. البته این به معنای آن نیست که من با استیضاح موافق بودم، من شخصا با استیضاح وزیر در این شرایط موافق نیستم.

وی ادامه داد: دو اخطار اول مربوط به وزیر نمی‌شد و بیشتر در حوزه بانک مرکزی بود، اما نماینده‌ها نمی‌توانستند از آقای سیف سوال کنند چرا که ایشان پاسخگو نیست، در این شرایط طبیعتا باید از رئیس جمهور سوال می‌کردند اما سوال از رئیس جمهور هزینه زیادی دارد؛ بنابراین برخی از سوال از وزیر اقتصاد را انتخاب کردند.

رجایی با اشاره به توافق هسته‌ای، گفت: در توافق هسته‌ای یک افراط و تفریط وجود دارد و یک اعتدال. افراد افراطی، دو گروه هستند که بدون این که محتوای برجام را دقیقا مطالعه کرده باشند، به طور مطلق دفاع می‌کنند، یک گروه دیگر نیز که دقیق متن توافق را نخوانده‌اند به شدت آن را رد می‌کند که هر دو واکنش منطقی نیست.

وی ادامه داد: به هر حال برجام یک برنامه است که بر اساس مذاکرات حاصل شده و نکات مثبتی دارد، از جمله نکات مثبت آن به رسمیت شناخته شدن غنی‌سازی و همچنین ورود ایران به تجارت هسته‌ای است.

رجایی تاکید کرد: ازسوی دیگر نگرانی‌هایی نیز وجود دارد، مواردی است که به عنوان نقطه ضعف‌ها آمده و طبیعتا منطقی است که یک بررسی به دور از وابستگی‌های جناحی و علمی صورت بگیرد و نکات مثبت و منفی در کنار هم قرار بگیرند و آن زمان یک جمع‌بندی جبری بشود و ببینیم که آیا حاصل این جمع جبری پذیرش می شود یا رد توافق.

نماینده مردم گناباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مساله اصلی این است که گرایشات جناحی را در این مساله دخالت ندهیم، یعنی این طور نباشد که هر کسی که طرفدار دولت است بخواهد بدون استدلال و چشم بسته تعریف و تمجید کند و کسانی که مخالف دولت هستند بخواهند بدون استدلال و چشم بسته مسائل را رد کنند.

وی افزود: باید دید ملی و فراجناحی داشته باشیم تا بتوانیم در این برهه حساس بهترین تصمیم را برای کشور بگیریم و نتیجه هر چه شد، همه بپذیریم و این طور نباشد که یک عده موافق و یک عده مخاف به بهانه هسته‌ای دو دستگی در کشور ایجاد کنند.

رجایی ادامه داد: نکاتی که ایجاد نگرانی می‌کند باید تدوین شود؛ این مسائل ممکن است با توضیحاتی قانع‌کننده باشد ولی یک جو ناسالم در کشور شکل گرفته که انتقادها برتابیده نمی‌شود و شعارگونه با مسائل برخورد می‌کنند، یک عده شعار می‌دهند که این توافق کشور را به خطر انداخته و یک عده هم شعار می‌دهند که بزرگترین پیروزی نصیب ملت شده و من کمتر دیدم که افراد بی طرف بیایند و به طور منطقی خوبی‌ها را در کنار بدی‌ها و نقاط ضعف را در نقاط قوت بگذارند‌

انتهای پیام

کد N932095

وبگردی