آفتاب
موسوی نژاد در گفتگو با مهر:

ارتباط سفارت انگلیس با احزاب و گروه‌های داخلی باید خط قرمز باشد

ارتباط سفارت انگلیس با احزاب و گروه‌های داخلی باید خط قرمز باشد

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر نظارت دقیق وزارت خارجه کشورمان بر رفتارهای دولت انگلیس گفت: روابط آنها با احزاب و گروه‌های داخلی، باید خط قرمز فعالیت کاردار انگلیس باشد.

سیدمهدی موسوی‌نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به بازگشایی مجدد سفارت انگلیس در تهران، اظهار داشت: وقتی که هیچ‌گونه سیگنال مثبتی را از دولت انگلیس نمی‌بینیم و در رفتار آنها نسبت به ملت ایران نیز هیچ‌گونه اظهار ندامت و عذرخواهی دیده نمی‌شود، طبیعتا ارتقای سطح روابط به صورت گسترده معنایی ندارد.

وی افزود: ارتقای گسترده روابط تنها زمانی می‌تواند میسر باشد که دولت انگلیس به وضوح رفتارهایش را در قبال ملت ایران اصلاح کند و در سطح بین‌المللی نسبت به جمهوری اسلامی رفتار مناسبی داشته باشد.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه تغییر رفتار دولت انگلیس باید محرز باشد، در عین حال تصریح کرد: ما نیز ارتقای روابط در حد «کاردار مقیم» را قبول داریم، چون ایرانیان بسیاری در انگلستان هستند که برای انجام امور کنسولی آنها باید چنین اتفاقاتی بیفتد، اما باید به ملاحظات موجود نیز توجه شود.

موسوی‌نژاد با اشاره به تجربه قبلی جمهوری اسلامی در ارتباط با انگلیس و کارشکنی‌های این کشور علیه ما، گفت: پس از این باید حتما نسبت به رفتارهای دولت انگلیس نظارت بیشتری صورت بگیرد و روابط آنها با احزاب و گروه‌های داخلی، خط قرمز فعالیت کاردار انگلیس باشد.

وی افزود: پس از این هر اقدامی قرار است انجام دهند، باید در حد حمایت از حقوق و امور کنسولی اتباعشان باشد و نه دخالت در امور داخلی ایران؛ این مسئله نیز مستلزم نظارت دقیق از سوی وزارت امور خارجه است تا در صورت کوچکترین شیطنت از سوی انگلیسی‌ها، پاسخ سریع و دقیقی به آنها داده شود.

کد N932041

وبگردی