آفتاب

آغاز مرحله عملیاتی رزمایش‌ دریایی روسیه- چین

آغاز مرحله عملیاتی رزمایش‌ دریایی روسیه- چین

22 کشتی، 20 هواپیما، 40 خودروی نظامی و 500 تفنگدار دریایی از روسیه و چین مرحله اکتیو رزمایش‌های «دریای مشترک 2015 دو» در دریای ژاپن و در نزدیکی شهر ولادیوستوک روسیه را آغاز کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری راشاتودی، "رومن مارتف"، سخنگوی منطقه نظامی شرق روسیه اعلام کرد: در دوران مرحله عملیاتی رزمایش‌های دریایی که تا 27 اوت به طول می‌انجامد، ملوان‌ها بر روی مسائلی از جمله مانورهای ضدزیردریایی، ضد کشتی، ضدخرابکاری و ضدهواپیما کار می‌کنند. علاوه بر این مانورهای توپخانه انجام خواهد شد.

این رزمایش‌ها در خلیج پتر کبیر انجام می‌شود و کشتی‌ها وظایف خود را در آب‌های منطقه روسیه و آب‌های بی‌طرف در نزدیکی دریای ژاپن انجام خواهند داد.

به گفته این سخنگو، رزمایش مذکور در 28 اوت ادامه خواهد داشت و نهایتا رژه‌ای با مشارکت رزم ناو‌هایی از ناوگان اقیانوس آرام روسیه و نیروی دریایی ارتش آزادی بخش خلق چین انجام می‌شود.

دریای ژاپن هم‌مرز چهار کشور ژاپن، کره‌شمالی، کره‌جنوبی و روسیه است و فرماندهان روسی و چینی این رزمایش می‌گویند که این مانورها علیه کشور خاصی صورت نمی‌گیرد. این اولین بار است که چین در رزمایش‌های دریایی ژاپن شرکت می‌کند و این در حالی است که روابط میان پکن و توکیو به دلیل ساخت و سازهای چین در جزایر چین جنوبی و ساخت تاسیسات نفتی و گازی در دریای چین شرقی تیره شده است.

انتهای پیام

کد N931897

وبگردی