آفتاب

داعش مجددا "خلیفه حفتر" را به مرگ تهدید کرد/ فراخوان داعش برای بسیج تروریست‌ها

داعش مجددا "خلیفه حفتر" را به مرگ تهدید کرد/ فراخوان داعش برای بسیج تروریست‌ها

گروه تروریستی داعش ضمن تهدید مجدد به هدف قرار دادن خلیفه حفتر و نیروهای ارتش ملی لیبی، از تمامی نیروهای خود خواست تا برای جنگ در این کشور بسیج شوند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری ایلاف، "ابوعلی الجزراوی"، یکی از رهبران داعش در لیبی در پیامی در یکی از پایگاه‌های وابسته به این گروه تندرو گفت: " ما از تمامی برادران خود در شبه جزیره عرب، شام (سوریه)، مراکش، عراق و یمن می‌خواهیم تا برای کمک به پیروزی در لیبی به این کشور آمده و در کنار ما علیه نیروهای ارتش لیبی بجنگند."

وی همچنین ضمن هشدار به خلیفه حفتر، فرمانده ارتش ملی لیبی گفت: " ما به خلیفه حفتر سرکش می‌گوییم که شکست و نابودی در انتظارش است"

تروریست‌های داعش که از وخامت اوضاع سیاسی و امنیتی در لیبی استفاده کرده و کنترل شهرهایی از جمله سرت را در دست گرفته‌اند در حال حاضر در شهرهای "بنغازی" و "درنه" نیز با نیروهای خلیفه حفتر می‌جنگند. داعش پیشتر ضمن تهدید به کشتن خلیفه حفتر اعلام کرده بود اگر کسی وی را بکشد پنج میلیون دینار جایزه می‌گیرد.

در همین راستا، وزیر خارجه ایتالیا اعلام کرد که اعزام نیروی خارجی به لیبی در زمان کنونی مطرح نیست. وی گفت: در حال حاضر نمی‌توان با اعزام نیرو و مداخله خارجی ثبات را در لیبی برقرار کرد؛ چرا که مداخله خارجی در سال 2011 موجب فاجعه‌ در لیبی شد.

وزیر خارجه ایتالیا افزود: ما برای رسیدن به توافق میان لیبیایی‌ها از طریق مذاکرات تلاش می‌کنیم و معتقدیم سخن گفتن از عملیات نظامی برای مهار داعش در لیبی در صورت شکست مذاکرات به عنوان راهکار دوم درنظر گرفته می‌شود.

از سوی دیگر به دنبال انتشار اخباری از وارد شدن ارتش ملی لیبی به شهر "صرمان" در نزدیکی طرابلس، کنگره منحل شده لیبی این خبر را تکذیب کرد.

انتهای پیام

کد N931704

وبگردی