آفتاب
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

اگر آژانس اطلاعات توافق با ایران را درز داده باید قاطعانه برخورد شود

اگر آژانس اطلاعات توافق با ایران را درز داده باید قاطعانه برخورد شود

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اخبار منتشره در مورد درز اطلاعات توافق محرمانه بین ایران و آژانس را در جهت ایجاد جوسازی از سوی کشورهایی دانست که از توافق هسته‌ای ایران و 1+5 ناراضی هستند.

سید باقر حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایسنا اظهار کرد:‌ این احتمال وجود دارد آنهایی که علاقمند نیستند توافق به نتیجه برسد مثل اسراییل و عربستان که از این موضوع ناراضی‌اند بخواهند در همین راستا ایجاد حساسیت بیشتری کنند.

وی افزود: احتمالا افرادی به دنبال جوسازی هستند مگر این که آژانس بین المللی انرژی اتمی بخواهد برای همیشه اعتبارش را از دست بدهد که بعید می‌دانم این کار را کرده باشد؛ آن هم در برهه‌ای که حساسیت بالایی نسبت به آژانس وجود دارد.

نماینده مردم زابل در مجلس اضافه کرد: اگر این اتفاق افتاده باشد باید برخورد جدی و قاطعی از سوی جمهوری اسلامی صورت بگیرد زیرا واقعا درست نیست که اطاعات یک توافق محرمانه درز کند.

حسینی با بیان این که مجامع بین المللی اعتبار چندانی نزد افکار عمومی ملت‌ها ندارند خاطر نشان کرد: این نهادها ابزاری در دست کشورهای مستکبرند و اما اگر آژانس می‌خواهد به حیات خود ادامه دهد و کشورها به او اعتماد کنند باید اطلاعات را محرمانه نگه دارند، اما اگر تخلفی در این زمینه صورت گیرد باید با آن برخورد شود.

انتهای پیام

کد N931643

وبگردی