آفتاب

شفیعی: خبر درز اطلاعات محرمانه ایران از سوی آژانس حرف‌های مخالفین توافق را تایید می‌کند

شفیعی: خبر درز اطلاعات محرمانه ایران از سوی آژانس حرف‌های مخالفین توافق را تایید می‌کند

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به خبر منتشره درباره‌ی درز اطلاعات توافق محرمانه ایران و آژانس گفت که این موضوع حرف‌های مخالفین توافق ایران و 1+5 را تایید می‌کند.

نوذر شفیعی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایسنا، اظهار کرد:‌ این مساله از زوایای مختلف قابل تحلیل است، اما اگر آنچه خبرگزاری آسوشیتدپرس مخابره کرده درست باشد مشخص می‌شود اتفاقات مهمی در صحنه بین‌المللی در حال حدوث است. یعنی این که شما از هیچ مساله‌ی محرمانه‌ای نمی‌توانید در امان باشید؛ ولو این که آن موضوع در معرض افکار عمومی نیز گذاشته نشود.

وی افزود: خبرگزاری آسوشیتدپرس این خبرها را از منبعی گرفته و احتمالا از درون آژانس بوده و این مساله نشان می‌دهد آژانس ناامن است و می‌تواند برای خود آژانس و اعتماد کشورها به آژانس نگران‌ کننده باشد.

نماینده مردم ممسنی در مجلس ادامه داد:‌ این یک خبر عادی است، اما حکایت از بی‌ثباتی، ناپایداری و عدم اطمینان در یک نهاد بین‌المللی دارد؛ لذا بدون تردید اعتماد کشورها را به آژانس کاهش می‌دهد و خیلی از معیارهایی که روابط کشورها بر آن بنا شده اما ممکن است جنبه محرمانه داشته باشد را به شدت زیر سوال می‌برد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطر نشان کرد:‌ گزارش آسوشیتدپرس به ما می‌گوید که هیچ چیز در جهان بخصوص در حوزه اطلاعات امنیت ندارد و این هم مایه نگرانی ایران و هم آژانس است و ممکن است هر دو این را تکذیب کنند. البته آژانس از این موضوع ابراز نگرانی جدی کرده و این می‌تواند هم بهانه را در ایران و هم در آمریکا به دست افرادی بدهد که نسبت به توافق خوشبین نیستند. چرا که این گزارش اعتبار برخی حرف‌های آنها را اثبات می‌کند که نمی‌شود به آژانس اعتماد کرد و این که تا الان قرار بوده مساله محرمانه مهمی نباشد اما بوده و این حرف‌های مخالفین توافق را تایید می‌کند و به هر حال در افکار عمومی دست برتری را برای آنها به وجود می‌آورد.

انتهای پیام

کد N931618

وبگردی