آفتاب
اجمالی/ ظریف در نشست خبری مشترک با هاموند:

وارد مرحله جدیدی از رابطه با انگلیس بر اساس احترام متقابل شده ایم

وارد مرحله جدیدی از رابطه با انگلیس بر اساس احترام متقابل شده ایم

وزیر امورخارجه کشورمان با اشاره به فراز و نشیب های روابط ایران و انگلیس طی سالهای گذشته، گفت: امروز وارد مرحله جدیدی از روابط بر اساس احترام متقابل و سیاست تعامل سازنده شده ایم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان عصر امروز در نشست خبری مشترک با فیلیپ هاموند وزیر امور خارجه انگلیس که برای بازگشایی سفارت این کشور به تهران سفر کرده است، اظهار داشت: بعد از مدتی که روابط ما با مشکلاتی روبرو بود، سفارتخانه های دو کشور در تهران و لندن در سطح کاردار بازگشایی شد و کاردارهای ترددی ما، مقیم شدند.

وی افزود: این شروع مجددی برای روابط ایران و انگلستان خواهد بود؛ روابطی که طی سالهای گذشته با فراز و نشیب های زیادی همراه بوده است.

وزیرامورخارجه کشورمان گفت: امروز وارد مرحله جدیدی از روابط بر اساس گفتگو، احترام متقابل و سیاست تعامل سازنده شده ایم؛ گفتگوهایی که طی دو سال اخیر هم در حاشیه مذاکرات هسته ای و هم در حاشیه اجلاس های سازمان ملل در سطوح رئیس جمهور ایران و نخست وزیر بریتانیا و وزرای خارجه دو کشور جریان داشته است.

ظریف تصریح کرد: دیدگاههای متفاوتی درباره برخی موضوعات بین ما و انگلستان وجود دارد و این اختلاف نظرها از طریق گفتگو و رسیدن به درک مشترک قابل حل است؛ البته در مواردی مانند اجرای موفق برنامه جامع اقدام مشترک پس از طی مراحل داخلی در کشورها، اشتراک نظر داریم.

وی ادامه داد: همچنین درباره ضرورت مبارزه با افراط و فرقه گرایی و تولید و قاچاق مواد مخدر در منطقه و نیز لزوم استفاده از برجام برای همکاری های مشترک، اشتراک نظر داریم.

وزیرامورخارجه کشورمان گفت: درباره برخی مسائل منطقه ای نیازمند گفتگوهای بیشتری هستیم تا این مسائل با جدیت و احترام مورد بررسی قرار گیرد؛ همین طور درباره سایر مسائل از جمله موضوع حقوق بشر نیز آمادگی کار با طرف های دیگر را داریم.

ظریف تاکید کرد: روابط ایران با اتحادیه اروپا بسیار مهم خواهد بود و انگلستان نیز یکی از کشورهای مهم اتحادیه اروپا است؛ یک بار دیگر به آقای هاموند خوش آمد می گویم و امیدوارم ارتباطاتی که در دو سال گذشته در سطح شخصی و ملی برقرار کرده ایم، به فهم مشترک و همکاری های گسترده در جهت منافع مردم دو کشور و اتخاذ سیاست های جدی تر برای مقابله با افراط گرایی در منطقه کمک کند.

 

ادامه دارد...

 

کد N931301

وبگردی