آفتاب

نجات ده‌ها پلیس افغان از محاصره طالبان

نجات ده‌ها پلیس افغان از محاصره طالبان

یک مقام پلیس افغانستان و نیروهای بین‎المللی حاضر در این کشور اعلام کردند، ده‎ها مامور پلیس محلی که بیشتر از یک ماه در محاصره طالبان بودند، در عملیاتی در استان اروزگان نجات یافتند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، ژنرال توریالی ابدالی، فرمانده پلیس اروزگان گفت، این افراد که تعداد آنها به ۶۰ نفر می‎رسید، از ۱۵ تیر در منطقه اروزگان در محاصره شبه‌نظامیان طالبان قرار گرفته بودند.

ابدالی به بی.بی.سی گفت که در درگیری که میان نیروهای امنیتی و طالبان در این مدت جریان داشت، ۶۴ نفر از شبه‌نظامیان طالبان کشته و ده‎ها نفر دیگر زخمی شدند، اما به نیروهای امنیتی آسیبی نرسیده است.

وی تاکید کرد که در عملیاتی که نیروهای ویژه پلیس و ارتش افغانستان، شنبه شب با هدف نجات نیروهای محاصره‌شده به راه انداختند، همه این افراد با تجهیزات و اعضای خانواده‎‎شان نجات یافتند و به شهر ترین‎کوت، مرکز استان اروزگان منتقل شدند.

نیروهای بین‎المللی حاضر در افغانستان موسوم به 'حمایت قاطع' نیز با صدور بیانیه‎ای، این عملیات را "پیچیده" خوانده و گفتند که "نیروهای زبده ارتش" با چهار هلیکوپتر در محل محاصره فرود آمدند و ۶۰ روستایی را با اعضای خانواده‎های آنها نجات دادند.

در این بیانیه آمده که این نیروها به دستور وزارت کشور و ژنرال رازق، فرمانده پلیس قندهار، از فرودگاه قندهار به پرواز درآمدند و افراد گرفتار محاصره را از محاصره طالبان خارج کردند.

یک مقام نیروهای ائتلاف گفت که این عملیات به شکل قابل ملاحظه‎ای نشان‌دهنده توانایی نیروهای ویژه و نیروی هوایی افغانستان است.

هنوز گروه طالبان درباره اعلام این خبر از سوی فرمانده پلیس اروزگان و نیروهای بین‎المللی مستقر در افغانستان واکنشی نشان نداده است.

انتهای پیام

کد N931287

وبگردی