آفتاب

تاکید دولت آلمان بر مبارزه با نژادپرستی و بیگانه‌ستیزی

تاکید دولت آلمان بر مبارزه با نژادپرستی و بیگانه‌ستیزی

در پی درگیری خشونت‌آمیز پلیس آلمان با معترضان مخالف حضور پناه‌جویان در شهری در شرق این کشور، وزیر کشور آلمان امروز (یکشنبه) خواهان مقابله با نژادپرستان و راست‌های افراطی شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، اخیرا نیروهای پلیس آلمان با معترضان راست‌گرا در نزدیکی یک کمپ پناهجویان در شهر هایدناو در شرق این کشور درگیر شدند. در این اعتراضات خشونت آمیز که در مخالفت با حضور مهاجران و پناهجویان در آلمان برگزار شد 31 افسر پلیس مجروح شدند.

همچنین خبرگزاری رویترز گزارش داد که شنبه شب حدود 200 طرفدار راست‌های افراطی در شهر هایدناو به سوی نیروهای پلیس بطری و مواد محترقه پرتاب کردند. برخی از آن‌ها سلام معروف هیتلر را به عنوان شعار فریاد می‌زدند.

در حالی که اروپا با موجی فزاینده از پناهجویانی که از کشورهای جنگ زده نظیر عراق و سوریه فرار کرده‌اند، مواجه است، سیاستمداران آلمان نسبت به تاثیرات اجتماعی و مالی این پدیده بر کشورشان نگران هستند. آلمان در اتحادیه اروپا پذیرای بیشترین تعداد از پناهجویان بوده است و قوانین لیبرال در ارتباط با پناهندگی دارد. آلمان اعلام کرده که انتظار دارد سال جاری میلادی تعداد پناهجویانی که به این کشور می‌آیند چهار برابر شده و به 800 هزار نفر برسد.

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان اظهار کرده که این مساله به مشکلی بزرگ‌تر از بحران بدهی یونان برای اروپا تبدیل خواهد شد.

توماس دمیزیر، وزیر کشور آلمان وضعیتی که اخیرا در شهر هایدناو پیش آمد را یک چالش بزرگ خواند و حملات علیه پناهجویان را محکوم کرد.

دمیزیر به یک روزنامه آلمانی گفت: همچنان که ما شاهد موجی از مردم که خواهان کمک کردن به پناهجویان هستند، هستیم، شاهد افزایش نفرت‌پراکنی و توهین و خشونت علیه پناهجویان نیز هستیم. این کاملا وقیح است و شایسته کشور ما نیست.

وی خاطرنشان کرد: هرکسی که اقداماتی از این دست انجام دهد با برخورد کامل قانون مواجه خواهد شد.

همچنین هایکو ماس، وزیر دادگستری آلمان نیز در واکنش به شورش‌های شهر هایدناو گفت که سیاست تحمل صفر در قبال بیگانه‌ستیزی یا نژاد پرستی در آلمان وجود دارد.

انتهای پیام

کد N931282

وبگردی