آفتاب
بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی در آمریکا؛

میزان رضایت از اوباما رو به کاهش است

میزان رضایت از اوباما رو به کاهش است

"بر اساس یک نظرسنجی جدید مشخص شده که مردم از مدیریت سیاست خارجی دولت آمریکا و نحوه مقابله با داعش رضایت ندارند."

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پایگاه خبری کریستین ساینس مانیتور گزارش کرد: « در این نظرسنجی که توسط شبکه خبری سی.ان.ان و ORC صورت گرفت، مشخص شد که بیش از نیمی از آمریکایی‌ها گفته‌اند که از رهبری باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا بر کشور رضایت خاطر ندارند. بر این اساس درحالیکه 47 درصد آمریکایی‌ها می‌گویند از تصمیمات سیاسی اوباما رضایت دارند، ‌51 درصد از نحوه اداره آمریکا از سوی اوباما ناراضی‌اند.

براساس گزارش سی.ان.ان، میزان محبوبیت اوباما از اواخر ژوئن سال جاری میلادی کاهش یافته است، زمانیکه 49 درصد از رای دهندگان در نظرسنجی از او حمایت کرده و 47 درصد نیز مخالف وی بودند.

هم‌چنین بیش از نیمی از نظردهندگان در این نظرسنجی - 52 درصد - می‌گویند که مدیریت تعداد زیادی از مسائل توسط اوباما از اقتصاد گرفته تا مسائل مربوط به داعش و سیاست خارجی، کشور را در مسیری نادرست قرار داده است. به عنوان مثال، میزان عدم محبوییت اوباما در نحوه رویارویی با داعش – بزرگترین مساله نارضایتی در این نظرسنجی- 62 درصد است.

60 درصد هم می‌گویند که نمی‌توانند روشی را که رییس جمهوری ایالات متحده در مواجهه با مساله اتمی ایران دارد،‌ تایید کنند.

درخواست اوباما برای بسته و تعطیل شدن زندان گوآنتانامو نیز یک مساله دیگر برای نارضایتی مردم و کاهش میزان محبوبیت وی است.

53 درصد از افرادی که در این نظرسنجی شرکت کردند گفتند که این زندان باید باز بماند که این میزان تقریبا 10 درصد بیشتر از افرادی است که گفتند با بسته شدن و انتقال این زندانیان به جاهای دیگر موافقند.

البته میزان رضایت از اوباما در میان جمهوری خواهان و دموکرات‌ها متفاوت است. اکثریت جمهوری خواهانی که از ریاست جمهوری اوباما حمایت نمی‌کنند،‌ از 82 درصد در ژوئیه به 89 درصد در این نظرسنجی رسیده است.

درعوض، 85 درصد از دموکرات‌ها از اوباما و کارهایی که انجام می‌دهد حمایت می‌کنند که یک درصد نسبت به ژوئیه افزایش داشته است. میزان حمایت ‌مستقل‌ها نیز بدون تغییر روی 42 درصد باقی مانده است.

شبکه خبری سی.ان.ان درباره نظر مردم آمریکا درباره مساله داعش و ایران گزارش داد که میزان عدم محبوبیت اوباما در میان دموکرات‌ها درباره این دو مساله بیش از سایر مسائل است. 35 درصد از دموکرات‌ها از اوباما به خاطر ناکامی‌اش در رسیدگی به مساله داعش و ‌30 درصد به خاطر نحوه رسیدگی‌اش به مساله ایران از وی ناراضی هستند. مساله دیگر نارضایتی دموکرات‌ها از اوباما به خاطر نوع رسیدگی‌اش به سیاست خارجی در حالت کلی است که میزان عدم محبوبیت وی در این زمینه 23 درصد است.

آمریکایی‌ها کشورشان را در حال حاضر چگونه ارزیابی می‌کنند؟ اکثریت شرکت کنندگان در این نظرسنجی به صورت بدبینانه به این مساله نگاه می‌کنند و 52 درصد می‌گویند که آمریکا در حال سوق یافتن به سمت یک مسیر نادرست است.»

انتهای پیام

کد N931142

وبگردی