آفتاب

واکنش صهیونیست‌ها به مصاحبه باراک درباره قصد نتانیاهو برای حمله به ایران

واکنش صهیونیست‌ها به مصاحبه باراک درباره قصد نتانیاهو برای حمله به ایران

وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی ایهود باراک را به افشای اسرار دولتی درباره تمایل این رژیم در گذشته برای جمله به ایران متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه اورشلیم پست، آویگدور لیبرمن، وزیر امور خارجه اسراییل در واکنش به صحبت‌های اخیر ایهود باراک، وزیر جنگ پیشین این رژیم وی را به افشار اسرار دولتی متهم کرد.

ایهود باراک در گفت‌وگو با یک شبکه صهونیستی مدعی شده است که بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر این رژیم در سال‌های 2009 و 2010 قصد حمله به ایران را داشته است.

لیبرمن که در آن زمان نیز وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی بوده است این اظهارات باراک را افشای اسرار دولتی توصیف کرد که نشان دهنده نبود جدیت کافی و این مطلب است که اسراییل در موارد این‌چنینی اعتبار خود را از دست داده است.

وی افزود: علاوه بر این، این یکی از دلایل اصلی پذیرفته شدن ایران از سوی جامعه بین‌الملل و کشیده شدن اسراییل به حاشیه است.

ایهود باراک در این مصاحبه گفته است که طرح حمله به ایران در سال 2010 به این دلیل که نتوانست حمایت کافی را به دست آورد لغو شد و آن‌ها بدون این حمایت قادر نبودند طرح را در کابینه مطرح کنند.

هم‌چنین روزنامه هاآرتص پس انتشار این گفت‌وگوی وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی در گزارشی نوشت: در سال‌های اخیر بسیاری مدعی شده‌اند که نتانیاهو به معنای واقعی خواهان حمله به ایران نبوده است اما اظهارات ایهود باراک یک واقعیت بدتر را نشان می‌دهد؛ این‌که وی تلاش کرده اما شکست خورده است.

این روزنامه صهیونیستی در ادامه نوشت: بنابراین، نتانیاهو هیچ‌گاه درباره تمایلش برای حمله به ایران بلوف نزده است، وی تنها نتوانسته به تهدیدات خود جامه عمل بپوشاند.

انتهای پیام

کد N931097

وبگردی