آفتاب

مخالفت دو دموکرات دیگر با توافق هسته‌ای

مخالفت دو دموکرات دیگر با توافق هسته‌ای

دو عضو دموکرات مجلس نمایندگان کنگره ‌آمریکا اعلام کرده‌اند که به لایحه رد توافق هسته‌ای برجام رأی مثبت خواهند داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از اسراییل پرس، این هفته برندن بویل، عضو دموکرات مجلس نمایندگان کنگره از پنسیلوانیا و دونالد نوکراس، عضو دموکرات و تازه وارد مجلس نمایندگان هر دو با توافق هسته‌ای برجام اعلام مخالفت کرده‌اند.

بنابراین گزارش، بویل نیز که نخستین حضور خود در مجلس نمایندگان را تجربه می‌کند، اعلام کرده است که علاوه بر این‌که به لایحه رد توافق هسته‌ای رأی مثبت خواهد داد جلوی وتوی اوباما نیز خواهد ایستاد.

این دموکرات که عضو کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان است، اخیراً در سفر به اسراییل با نتانیاهو، نخست‌وزیر و مقامات نظامی اسراییل ملاقات کرده است.

هم‌چنین دونالد نوکراس، نماینده دموکرات نیوجرسی نیز که عضو کمیته تسلیحاتی مجلس نمایندگان نیز هست اعلام کرده است مخالفت خود را پیش از آن که توافق برجام نهایی شود در نامه‌ای به اوباما اعلام کرده است.

او در این نامه خطاب به اوباما گفته بود من معتقدم که یک توافق خوب، بلندمدت و کاملاً شفاف است و در ازای برداشته شدن تحریم‌ها برنامه هسته‌ای ایران باید مورد بازرسی‌های گسترده‌تر و دقیق‌تر قرار بگیرد.

به گزارش ایسنا، با اعلام مخالفت بویل و نوکراس هم اکنون 14 دموکرات مجلس نمایندگان کنگره با توافق هسته‌ای مخالفت کرده‌اند.

جمهوری‌خواهان کنگره اعلام کرده‌اند که توافق هسته‌ای را رد خواهند کرد و با توجه به این‌که اکثریت کرسی‌های کنگره در اختیار جمهوری‌خواهان است رد توافق تقریباً قطعی است. در آن صورت اوباما همان‌طور که قول داده است لایحه رد توافق هسته‌ای را وتو خواهد کرد.

جمهوری‌خواهان برای لغو وتوی اوباما به دو سوم آرا نیاز دارند که باید حمایت تعداد قابل توجهی از اعضای دموکرات کنگره را نیز با خود همراه کنند.

انتهای پیام

کد N930991

وبگردی