آفتاب
مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع):

برای ترویج فرهنگ رضوی باید کار سازمانی با کیفیت انجام شود

برای ترویج فرهنگ رضوی باید کار سازمانی با کیفیت انجام شود

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) گفت: بخش بانوان جشنواره امام رضا (ع) زمانی کار خود را آغاز کرد که بانوان زیادی از اقصی نقاط جهان خواستار ترویج فرهنگ رضوی هستند.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) گفت: بخش بانوان جشنواره امام رضا (ع) زمانی کار خود را آغاز کرد که بانوان زیادی از اقصی نقاط جهان خواستار ترویج فرهنگ رضوی هستند.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، جعفری در همایش تجلیل از بانوان مروج فرهنگ رضوی که در حسینیه الزهرای سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد، با بیان این که ماه ذی القعده ماه پرخیر و برکتی است، اظهار کرد:‌ ما باید بدانیم که در قبال این نعمت بزرگ که خداوند به ما داده است مسئولیم و آن نعمت حضور امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) در ایران است. این‌ها نعمت‌هایی هستند که ما هر چقدر هم بخواهیم شکر کنیم باز هم نمی‌توانیم.

وی گفت: در این راستا تکالیفی بر شانه‌های ماست که از جمله‌ی آنها این است که باید تلاش کنیم که زیبایی سخن امام (ع) و فرهنگ آنها را بشناسیم و درصدد ترویج این فرهنگ برآییم.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) افزود: ما برای ترویج فرهنگ رضوی دو فرصت طلایی داریم. یکی همین دهه کرامت است که با فضای شادی و نشاطی که در داخل و خارج داریم می‌توانیم فرهنگ رضوی را ترویج بدهیم. و یکی دیگر از اقدامات ما تاسیس جشنواره امام رضا (ع) بود که در این دهه برگزار می‌شود.

جعفری افزود: ما در این جشنواره با بهره‌گیری از قالب‌های هنری و فرهنگی می‌توانیم آموزه‌های فرهنگ رضوی را در داخل و خارج جاری و ساری کنیم. همایش تجلیل از بانوان مروج فرهنگ رضوی نیز یکی از شاخصه‌های 184 گانه جشنواره است. دلیل این که این همایش با تاخیر آغاز شد به همان دلیلی است که در 6 سال اول جشنواره ما بخش بین‌الملل را نداشتیم.

وی گفت: ما معتقدیم یک میوه وقتی کاملا رسیده می‌شود آن را باید از درخت جدا کرد، اگر میوه کال را از درخت جدا کنیم میوه با شاخه جدا می‌شود. ما بخش بین‌الملل را زمانی تاسیس کردیم که این درخواست جهانی در عرصه‌ی بین‌المللی به وجود آمد و کشورهای مختلف خودشان متولی برگزاری این جشنواره شدند.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) ادامه داد: در سال 87، 8 کشور متولی شدند آن هم زیر نظر سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و در ظرف مدت کوتاهی به صورت معجزه آسا این بخش فراگیر شد و امروز 79 کشور میزبان این جشنواره هستند و محصولات تولیدی به 718 نقطه از جهان توزیع می‌شود.

جعفری یادآور شد: بخش بانوان هم با همین رویکرد کار خود را آغاز کرد. اکنون در ایران و خیلی از کشورهای جهان زنان خواستار فعالیت در عرصه‌ی فرهنگ رضوی هستند. امروز در این جشنواره سه گروه هستند. گروه اول خادمان رضوی که در ادوار جشنواره‌ی گذشته حضور داشتند و به عنوان نفرات برتر معرفی شدند. مهمانان بعدی خادمان فرهنگ رضوی هستند که در دوه‌ سیزده ساله حضور داشتند و طبق سنت سال‌های قبل امسال از 8 نفر از بانوان مروج فرهنگ رضوی در این همایش تجلیل می‌کنیم.

وی گفت: نشست مقدماتی را در قم، مشهد و شیراز داشته‌ایم و برای برگزاری این جشنواره علما و بزرگان زیادی به ما کمک کردند ما معتقدیم برای ترویج فرهنگ رضوی باید کار سازمانی و با استحکام و با کیفیت انجام شود تا دیگران هم از آن بهره ببرند.

به گزارش ایسنا در این همایش از 8 بانوی خارجی و 9 بانوی داخلی مروج فرهنگ رضوی توسط معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده و فاطمه رهبر رئیس فراکسیون زنان مجلس، سیدجواد جعفری، ابوذر ابراهیمی ترکمان، حجازی مدیر کل زنان سازمان فرهنگ و هاشمی معاون فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تقدیر شد.

انتهای پیام

کد N930936

وبگردی