آفتاب
فولادگر در تذکری مطرح کرد؛

مشی شورای نگهبان مورد تایید امام (ره) و رهبری است

مشی شورای نگهبان مورد تایید امام (ره) و رهبری است

یک نماینده اصولگرای مجلس تاکید کرد که مشی شورای نگهبان در مورد نظارت استصوابی مشی مورد تایید امام (ره) و مقام معظم رهبری است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) حمیدرضا فولادگر در جلسه علنی امروز (یکشنبه) با تبریک دهه کرامت، ولادت امام رضا(ع) و هفته دولت با اشاره به صحبت‌های اخیر رییس جمهور درباره شورای نگهبان گفت: تضعیف شورای نگهبان برخلاف مشی مشخص و روشن حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری است. انتظار نداریم این تضعیف توسط بالاترین مقام اجرایی کشور انجام شود.

وی با بیان اینکه مثال چشم و دست قرائت دیگری از نظارت استطلاعی و استصوابی است افزود: مشی شورای نگهبان در مورد نظارت استصوابی مشی مورد تایید امام و مقام معظم رهبری است؛ براساس همین نظارت استصوابی رییس جمهور و نمایندگان در مقام‌شان هستند.

فولادگر اضافه کرد: در این رابطه مجلس اول مثال زده شده است؛ حال اینکه قوت مجلس اول به دلیل عدم حضور شورای نگهبان نبود بلکه مجلس اول برآمده از انقلاب بود؛ در همان دوران نماینده‌ای به جرم مفاسد اخلاقی اعدام شد و نماینده‌ای دیگر به خارج از کشور فرار کرد که این اتفاقات به دلیل عدم وجود شورای نگهبان بود.

رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی در تذکری دیگر بر لزوم توجه دولت به خروج از رکود و اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخل تاکید کرد و گفت: با توجه به تقاضای شرکت‌های خارجی برای سرمایه‌گذاری این کار باید به شرط انتقال تکنولوژی و حمایت از تولید داخل باشد.

وی همچنین از دولت برای در اولویت قرار دادن نگارش آیین نامه‌های اجرای قانون رفع موانع تولید قدردانی کرد.

نماینده مردم اصفهان با تاکید بر لزوم اجرای مصوبات شورای آب گفت که باید حقوق حق‌آبه‌داران، اشتراکی ‌ها، سهم‌آبه‌داران داده شود و ضمن جلوگیری از برداشت‌های بی‌رویه، برداشت‌های غیرقانونی لغو شود.

فولادگر در پایان خواستار تعیین تکلیف پرداخت معوقات بانکی بازنشستگان صنعت فولاد شد.

انتهای پیام

کد N930792

وبگردی