آفتاب

سفر هیات فرانسوی به لبنان با محوریت تقویت ارتش

سفر هیات فرانسوی به لبنان با محوریت تقویت ارتش

هیات فرانسوی در لبنان موضوع تجهیز ارتش لبنان به اسلحه و مهمات را در قالب هدیه نظامی عربستان به این کشور دنبال می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری ایلاف، پس از ارائه هدیه عربستان به ارتش لبنان، اطلاعات حاکی از آن است هیات فرانسوی که اکنون در لبنان حضور دارد، به دور از چشم رسانه‌ها با مقامات نظامی مربوطه لبنان موضوع تجهیز ارتش لبنان به اسلحه‌های ارائه شده و تجدید قوا را در قالب هدیه عربستان دنبال می‌کند.

ایمانوئل بون، سفیر فرانسه پس از دیدار با جبران باسیل، وزیر خارجه لبنان اظهار داشت: فرانسه برنامه‌ای امیدوارکننده و اصولی برای تجهیز ارتش لبنان به اسلحه دارد. به طوری که این ارتش بتواند در تمامی زمینه‌ها موفق باشد.

وی در ادامه تاکید کرد: این برنامه‌ها در بهترین شرایط ادامه می‌یابد. همچنین توافقی میان مقامات عربستان، فرانسه و لبنان شکل گرفته و هر سه کشور به اجرای کامل برنامه تعهد کامل دارند.

منابع نظامی اعلام کردند که کارها به خوبی پیش می‌رود و ارتش لبنان با تکمیل قرارداد سه میلیارد دلاری، اسلحه‌های خود را به روز کرده و برای دهه‌ها آمادگی خود را حفظ می‌کند. مانند قرارداد خرید اسلحه از آمریکا که در دهه هشتاد انجام شد و ارتش توانست مهمات و سلاح‌های خود را به روز کند و این مساله تا به امروز جریان دارد.

انتهای پیام

کد N930585

وبگردی