آفتاب
غرویان:

تبیین دهه کرامت نیازمند استفاده از ظرفیت عالمان دین و نخبگان فرهنگی است

تبیین دهه کرامت نیازمند استفاده از ظرفیت عالمان دین و نخبگان فرهنگی است

یک عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی العالمیه گفت: در تبیین دهه کرامت به عالمان دین، ظرفیت حوزه و نخبگان فرهنگی نیاز است تا نسل جوان را با شخصیت امام رضا(ع) و خواهر بزرگوارشان در ابعاد مختلف آشنا کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسن غرویان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، با گرامیداشت دهه کرامت گفت: این دهه فرصت مهمی در شناخت ابعاد مختلف سیره اهل بیت(ع) به ویژه امام رضا(ع) و خواهر بزرگوار ایشان حضرت معصومه(س) است.

این عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی العالمیة تصریح کرد: کرامات و بزرگواری ایشان اگر در جامعه به خوبی تبیین شود و جوانان با شخصیت و سیره و اخلاق و منش آنها آشنا شوند می‌توان مسیری تحول آفرین فراروی جامعه و به خصوص نسل جوان قرار داد.

وی اظهار کرد: این رسالت سنگینی است که بر عهده مراکز دینی، علمی و فرهنگی نهاده شده و در این میان حوزه علمیه و دانشگاه نقش مهمتری دارند که باید در دهه کرامت از این ظرفیت و پتانسیل بهره گرفت.

غرویان در باره شخصیت حضرت معصومه(س) خاطرنشان کرد: ایشان به لحاظ علمی و عبادی دارای جایگاه عظیمی بودند و در دفاع و حمایت از ولایت، رنج سفر را بر خود هموار ساختند و در این راه از جان خویش گذشتند.

وی گفت: باید وقتی سخن از حضرت معصومه(س) به میان می‌آید به همه ابعاد وجودی ایشان توجه کرد متاسفانه در تکریم شخصیت ایشان کمتر به پاسخگویی به مسائل فقهی، اعتقادی و علمی اشاره می‌شود در حالی که ایشان در علم و معرفت در جایگاه والایی قرار داشت.

این عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی العالمیه یادآور شد: همچنین در تبیین شخصیت امام رضا(ع) باید به موضوع مناظرات وی با ادیان مختلف و پاسخگویی به شبهات مکاتب موجود پرداخته شود و جامعه به خوبی بداند که چقدر رفع شبهه و پاسخگویی در ایجاد روشنگری در جامعه اسلامی دارای اهمیت است.

وی ادامه داد: پیروی از سیره اهل بیت(ع) وابسته به شناخت کافی از شخصیت ایشان است امامان معصوم و اهل بیت(ع) همواره همه مسایل سیاسی و اجتماعی جامعه را ارزیابی می‌کردند و در هوشیار ساختن جامعه نقش کلیدی داشتند.

غرویان خاطرنشان کرد: برای شناخت ارزش و اهمیت دهه کرامت ما نیاز به ظرفیت‌های عالمان دین و حوزه‌های علمیه و نخبگان علمی و فرهنگی داریم.

انتهای پیام

کد N930477

وبگردی