آفتاب

تقدیر از شاعران برتر رضوی در پایان جشنواره نذر شعر

تقدیر از شاعران برتر رضوی در پایان جشنواره نذر شعر

همزمان با سالگرد ولادت حضرت امام رضا(ع)، جشنواره ادبی نذر شعر با معرفی و تقدیر از 23 شاعر برگزیده رضوی از سراسر کشور به کار خود پایان می‌دهد.

به گزارش ایسنا، این جشنواره به مناسبت دهه کرامت و بزرگداشت مقام والای حضرت امام رضا(ع) و حضرت معصومه (س) برگزار و طی آن بیش از 600 اثر از سراسر کشور دریافت شد.

به گفته رییس فرهنگسرای خاتم، هدف از برگزاری این جشنواره ترویج و احیای شعر آیینی ، تجلیل از مقام شامخ اهل بیت (ع) به زبان فاخر شعر و تشویق علاقه‌مندان و فعالان ادبیات دینی و آیینی است.

اکبر بختیاری افزود : در این جشنواره از تمامی دوستداران اهل بیت(ع ) و به ویژه شاعران دلباخته آن دو حضرت دعوت شد تا اشعاری را که در ستایش آن بزرگواران سروده اند ارسال کنند تا پس از داوری و انتخاب در قالب مجموعه ای منتشر شود.

مدیر فرهنگی هنری منطقه 18 با اشاره به استقبال خوب از این جشنواره اظهار کرد: این جشنواره با محوریت پرداختن به ابعاد مختلف زندگی ، شخصیت و سیره حضرت امام رضا(ع) و حضرت معصومه (س)در قالب‌های شعر و قطعه ادبی برگزار و پس از اعلام فراخوان بیش از 600 اثر از 120 شاعر از سراسر کشور به دبیرخانه ارسال شد.

وی افزود : پس از داوری اشعار توسط هیات داوران جشنواره آقایان حمیدرضا شکار سری ، قاسم صرافان و صابر قدیمی ، 8 نفر به عنوان برگزیده اول تا هشتم و 15 نفر شایسته تقدیر شناخته شدند که در مراسم اختتامیه جشنواره که همزمان با ولادت ثامن الائمه برگزار خواهد شد از آنان تقدیر به عمل خواهد آمد.

سخنرانی ادبی ، شعرخوانی آیینی ، اجرای موسیقی سنتی و آیین اهدای لوح تقدیر و هدایای برگزیدگان ، از جمله بخش های مختلف این جشنواره ادبی عنوان شده است.

مراسم اختتامیه این جشنواره به همت فرهنگسرای خاتم (ص) و با همکاری معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 18 ساعت 18 روز چهارشنبه چهارم شهریور مصادف با زادروز امام رضا (ع) و آخرین روز دهه کرامت در سالن مجتمع شهید مختار سلیمانی به نشانی یافت آباد، میدان الغدیر، بلوار الغدیر شمالی، میدان جانبازان ، جنب خانه فرهنگ امام علی(ع) برگزار می شود.

انتهای پیام

کد N930372

وبگردی