آفتاب
تذکر نماینده اصلاح طلب و پاسخ نایب رئیس مجلس؛

تابش: مطالب غیرمهم می‌گویید/ ابوترابی فرد: تشخیص با رئیس جلسه است

تابش: مطالب غیرمهم می‌گویید/ ابوترابی فرد: تشخیص با رئیس جلسه است

نایب رئیس اول مجلس در پاسخ به تذکر نماینده مردم اردکان درباره بیان مطالب غیر ضروری توسط روسای جلسات مجلس گفت: تشخیص مسائل مهم برعهده رئیس جلسه است.

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی محمدرضا تابش نماینده مردم اردکان و عضو فراکسیون اقلیت مجلس در تذکر آیین نامه ای با انتقاد از تذکر امروز صبح حمیدرسایی نماینده مردم تهران و انتقاد وی از سخنان اخیر رئیس جمهور درباره نقش شورای نگهبان، گفت: عده ای به بهانه تذکر و اخطار به دولت حمله و هجمه می کنند.

وی همچنین خطاب به ابوترابی فرد که ریاست جلسه علنی را برعهده داشت گفت: امروز نطق شما بیش از ۱۵ دقیقه طول کشید که خلاف آیین نامه است.

این نماینده مجلس همچنین از بیان مطالب غیرضروری و غیرمهم توسط روسای جلسات مجلس انتقاد کرد.

حجت الاسلام ابوترابی فرد در پاسخ به تذکر نماینده اردکان گفت: من از اتاق ضبط سوال کردم و مشخص شد که سخنان من کمتر از ۱۵ دقیقه بوده است.

وی افزود: اینکه مسائل مطرح شده مهم است یا خیر، رئیس جلسه تشخیص می دهد؛ در عین حال از نظر مشورتی جنابعالی هم استقبال می کنم و شما را صاحب نظر می دانم.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: من براساس اینکه در آستانه هفته دولت هستیم، شایسته دیدم که سالگرد شهادت دو سرباز فداکار (شهیدان رجایی و باهنر) را تسلیت بگویم و محضر دولت محترم و جامعه پزشکی کشور نیز تقدیر و تشکر داشته باشم.

ابوترابی فرد ادامه داد: همچنین لازم دیدم که به موضوع مهم دفاعی کشور اشاره کنم که قطعا شما نیز اعتقاد دارید که الان موضوع مهمی است که در این شرایط که دشمن تسلیحات دفاعی ما را مورد هدف قرار داده، اعلام نظر مجلس و حمایت از این قدم بلند وزارت دفاع یک ضرورت بود و دیروز هم رئیس جمهور محترم در همین راستا اقدام و صحبت کرد.

وی خاطرنشان کرد: در عین حال امیدواریم همه ما تلاش کنیم به آیین نامه مجلس عمل کنیم و من نیز بابت کوتاهی خودم از جنابعالی و همکاران غذر می خواهم.

کد N930347

وبگردی