آفتاب

پوروشنکو: فشارهای نظامی روسیه بر اوکراین چندین دهه ادامه خواهد داشت

پوروشنکو: فشارهای نظامی روسیه بر اوکراین چندین دهه ادامه خواهد داشت

رئیس‌جمهوری اوکراین گفت، فشارهای نظامی بر اوکراین از سوی روسیه و جدایی‌طلبانی که مسکو از آنها حمایت می‌کند، چندین دهه به طول می‌انجامد و نسل‌های بعدی اوکراین باید تحت آموزش‌های نظامی قرار گیرند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، "پترو پوروشنکو،" رئیس‌جمهوری اوکراین در حالی این موضوع را مطرح کرد که قرار است در چند روز آینده با رهبران آلمان و فرانسه در برلین دیدار کرده و در نشستی شرکت کند و از رهبران این دو کشور بخواهد تا بر روسیه به اعمال فشار بپردازند.

پوروشنکو در جریان سخنرانی در یک رژه نظامی در خارکیف، نیروهای ارتش اوکراین را به خاطر مقابله با آنچه که تهاجم روسیه در شرق اوکراین نامید، مورد تقدیر قرار داد اما گفت که تنش‌های نظامی زیاد از جانب جدایی‌طلبان حامی روسیه در شرق اوکراین کشور را تهدید می‌کند.

وی افزود: تهدید نظامی از جانب شرق اوکراین یک واقعیت و حقیقت ملموس عینی است که برای چند دهه بعدی کشور را در معرض آسیب و خطر قرار خواهد داد. این تهدید در آینده‌ای نزدیک از میان نخواهد رفت و تمامی نسل‌های اوکراینی باید تحت آموزش نظامی قرار گیرند.

رئیس‌جمهوری اوکراین ادامه داد: به خدمت فرا خواندن جوانان به ارتش و بسیج نیروها ادامه می‌یابد. بی‌توجهی به مسائل نظامی و دفاعی در گذشته امروز خودش را نشان می‌دهد.

در جریان درگیری‌ها در اوکراین که از آوریل 2014 آغاز شده، بیش از 6800 تن شامل غیرنظامیان، سربازان ارتش اوکراین و نیروهای جدایی‌طلب جان خود را از دست دادند.

دولت کی‌یف و متحدان غربی‌اش که به اعمال تحریم‌ها علیه اوکراین می‌پردازند، گفته‌اند که تمامی این اقدامات در اوکراین زیر سر روسیه است و مسکو به حمایت جدایی‌طلبان دست می‌زند و برای آنها نیرو و تجهیزات تامین می‌کند.

پوروشنکو پس از برگزاری رسم روز استقلال که روز دوشنبه برگزار می‌شود، قرار است به برلین رفته تا با آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهوری فرانسه دیدار و گفت‌وگو کند.

انتهای پیام

کد N930289

وبگردی