آفتاب
در پی حمله مسلحانه اخیر؛

بلژیک کنترل قطارها و ایستگاه‌ها را افزایش می‌دهد

بلژیک کنترل قطارها و ایستگاه‌ها را افزایش می‌دهد

منابع امنیتی از تصمیم دولت بلژیک برای افزایش گشت‌زنی در قطارها و ایستگاه‌ها خبر دادند. این تصمیم در پی حمله مسلحانه فردی در داخل قطار تندروی آمستردام به پاریس که سه زخمی برجای گذاشت، اتخاذ شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، شارل میشل، نخست وزیر بلژیک روز شنبه با تشکیل شورای امنیتی ملی تصمیماتی از جمله تشدید تدابیر امنیتی و اجرای سریع آن را تصویب کرد. به عنوان مثال گشت مشترک فرانسه بلژیک در قطارهای تایلز و گشت و کنترل در ایستگاه‌های راه آهن بین‌المللی در همکاری با پلیس محلی افزایش می‌یابد.

نخست وزیر بلژیک از تمام پلیس‌های محلی و فدرال خواست تا در مقابل تمام رفتارهای مشکوک هوشیار باشند.

وی همچنین خواستار نشست مشترکی میان وزرای کشور و حمل و نقل شد تا تدابیر عملیاتی برای مقابله با تروریسم تقویت شود و از جمله موارد آن تشدید بازرسی چمدان‌ها و چک مدارک است.

شارل میشل در گفت‌وگو با رادیو بلژیک گفت که تمام گزینه‌ها را در نظر دارد و اگر لازم باشد اصلاح توافق شینگن احتمال دارد.

حمله مسلحانه فردی ناشناس جمعه گذشته در قطار تندروی آمستردام به مقصد پاریس سه زخمی برجای گذاشت. براساس اطلاعات سرویس‌های اطلاعاتی فرانسه، فرد مظنون از ایستگاه میدی در بروکسل سوار قطار شده بود. هویت مهاجم هنوز به صورت رسمی اعلام نشده است.

شارل میشل و فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه روز جمعه در جریان گفت‌وگوی تلفنی برای ارتقای همکاری میان فرانسه و بلژیک تاکید کردند.

در همین حال باراک اوباما، ریس جمهوری آمریکا و فرانسوا اولاند روز شنبه درباره حادثه قطار فرانسه گفت‌وگوی تلفنی داشتند.

حمله جمعه گذشته از سوی سه مسافر توسط سه نظامی آمریکایی خنثی شد. اوباما که برای تعطیلات در مارتاز وینیارد در ایالت‌های ماساچوست به سر می‌برد گفت که شجاعت سه آمریکایی در کنار مسافران فرانسوی و انگلیسی ستودنی است.

انتهای پیام

کد N930275

وبگردی