آفتاب

بالا گرفتن تظاهرات در عراق و تهدید به آغاز نافرمانی مدنی

بالا گرفتن تظاهرات در عراق و تهدید به آغاز نافرمانی مدنی

در ادامه تظاهرات مردم عراق علیه فساد و سرکوب تحصن‌های معترضان در بصره و بابل، تظاهرکنندگان تهدید کردند که نافرمانی مدنی آغاز خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، تظاهرکنندگان در شهرک ام قصر واقع در جنوب استان بصره مسیرها به سمت بندر شهر را بستند و تهدید کردند که در پی سرکوب تحصن در بصره و بابل نافرمانی مدنی را آغاز خواهند کرد.

همچنین فعالان عراقی اعلام کردند که برخی افراد مسلح با یونیفورم نظامی به چادر تحصن‌کنندگان در بصره حمله کرده و با اعمال زور چادرها را برچیدند.

تظاهرات مردم عراق در محکومیت "شکست دولت در مبارزه با فساد و عدم ایجاد راهکار ریشه‌ای برای اصلاح اوضاع اجتماعی" وارد سومین هفته خود شده است.

هادی العامری، نماینده پارلمان عراق و از فرماندهان بسیج مردمی از تظاهرکنندگان خواست تا از لطمه زدن به وجهه شخصیت‌های دینی خودداری کنند.

با ادامه تظاهرات عراقی‌ها انتقادات از نقش احزاب دینی در صحنه سیاسی عراق افزایش یافته است.

در همین راستا حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق از فراکسیون‌های سیاسی خواست تا به وظیفه خود عمل کرده و مسوولان فاسد در وزارتخانه‌ها را محاکمه و برکنار کنند.

وی تاکید کرد: تظاهرکنندگان خواهان بهبود خدمات‌رسانی و مبارزه با فساد هستند و فراکسیون‌های سیاسی باید با فساد از طریق روش‌های قانونی برخورد کنند.

انتهای پیام

کد N930204

وبگردی