آفتاب

مقدم: دولت در راستای اقتصاد مقاومتی حرکت کند

مقدم: دولت در راستای اقتصاد مقاومتی حرکت کند

مدیر مسئول سابق روزنامه جام جم گفت: پولهای بلوکه شده پس از آزادسازی باید در راستای اقتصاد مقاومتی مصرف شود.

بیژن مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در ارتباط با مهمترین هدف دولت پس از به دست آمدن توافق هسته ای با توجه به در پیش بودن هفته دولت،اظهار کرد: پس از تفاهم هسته‌ای دولت در دو سال آینده باید تلاش کند تا ابلاغیه اقتصاد مقاومتی را اجرایی سازد. رئیس جمهور و همکارانش باید بتوانند تا جهت گیری مربوط به این نوع از اقتصاد را با توجه به فرصتهایی که بوجود آمده و تهدیدهایی که هنوز وجود دارد این مسیر را ادامه دهند.

وی ادامه داد: اگر با توجه به تفاهم هسته ای بخش هایی از پول های بلوکه شده آزاد شود، دولت باید آن را در مسیر اقتصاد مقاومتی خرج کند. به نظر من مهمترین مشکلی که در حال حاضر با آن روبه رو هستیم تولید و اشتغال است که به طور طبیعی در زیر سایه سایر اتفاقات سیاسی و بین المللی قرار گرفته است. برطرف کردن این معضلات یکی از ماموریت های مهم دولت خواهد بود.

این فعال سیاسی اصلاح طلب خاطر نشان کرد: نکته دوم این است که با توجه به همه شرایط و مشکلاتی که در داخل و خارج از مرزهایمان داریم،بهترین کار برای دولت این است که به ماموریت های اصلی خودش توجه پیدا کند .باید تلاش شود تا حرفها و عمل ها در راستای وحدت عمومی جامعه شکل بگیرد؛ تلاش شود تا اعضای دولت با توجه با ماموریت های سختی که برعهده دارند از ورود به مسائل حاشیه ای و چالش های بی فایده بپرهیزند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا موافق هستید مهم ترین چالش دولت برگزاری انتخابات آتی مجلس است، گفت: برگزاری انتخابات یکی از مسئولیت های دولت به حساب می آید و لزوما تمام وظیفه دولت نیست. انتخابات برای دولت یک چالش نیست مگر آنکه دولت برنامه‌ای داشته باشد. چنین چیزی را قاعدتا مسئولین دولت نمی گویند. برنامه به این معنا که بنایی داشته باشد تا انتخابات به نوعی مدیریت شود تا افراد مورد نظر دولت در انتخابات شرکت کنند و رای بیاورند که چنین چیزی برنامه مسئولین ما نیست.

مقدم در پایان تصریح کرد: بنابراین باید بدانیم که یکی از کارهای جاری همه دولت ها برگزاری انتخابات سالم و پرشور است. قاعدتا به وقت خودش دولت،وزارت کشور و سایر نهاد های مرتبط کارهای خود را انجام می دهند. دولت بستر انتخابات را فراهم می کند و اگر این کار را درست انجام دهند مشارکت سایر نهادها و سازمانهای مردم‌نهاد افزایش پیدا می کند و مردم تشویق می شوند تا در انتخابات شرکت کنند. دولت وظیفه دارد تا انتخابات را در موعد مقرر با نظم و انظباط لازم طبق قوانین با سازوکارهای لازم شرایط انتخابات را فراهم کنند تا مردم به راحتی در انتخابات شرکت کنند.

انتهای پیام

کد N930188

وبگردی