آفتاب
حماس:

مصر مسئول مستقیم سلامت و امنیت ربوده شدگان فلسطینی است

مصر مسئول مستقیم سلامت و امنیت ربوده شدگان فلسطینی است

موسی ابو مرزوق عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی «حماس» مقامات مصر را مسئول امنیت و سلامت ۴ فلسطینی ربوده شده توسط افراد مسلح در سینا دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر، موسی ابو مرزوق در گفتگو با شبکه الجزیره قطر با بیان اینکه مصر مسئول مستقیم سلامت و امنیت ربوده شدگان فلسطینی است، از مسئولان مصری کسب اطلاع و حمایت از آنها را خواستار شد. وی افزود: تردیدها و سوالات زیادی در مورد این حادثه وجود دارد.

ابومرزوق یادآور شد: برخی می گویند سرویس های امنیتی مصر به این امر مبادرت ورزیده اند و برخی دیگر داعش و یا رژیم صهیونیستی را عامل ربایش فلسطینیان معرفی می کنند، به دور از هر گونه تحلیل و تفسیر در این زمنیه مسئله حائز اهمیت برای ما جان شهروندان است.

این مقام فلسطینی ابراز امیدواری کرد مسئولان مصر در اسرع وقت ابهامات این حادثه را برطرف کنند و افراد ربوده شده را به صورت سالم باگردانند. در حالی که هیچ طرفی مسئولیت ربوده شده ۴ شهروند فلسطینی را بر عهده نگرفته است همچنان سرنوشت آنها در هاله ای از ابهام قرار دارد.

در همین راستا سخنگوی گردان های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس گفت ربودن ۴ فلسطینی در سینا بی پاسخ نخواهد نماند و جزئیات آن نزد فرماندهی گردان های قسام شاخ نظامی حماس است.
جنبش حماس در واکنش به عملیات ربایش ۴ فلسطینی با صدور بیانیه ای اعلام کرد ربودن ۴ جوان فلسطینی اقدامی خطرناک و مخالف عرف دیپلماتیک و امینتی مصر است. در ادامه این بیانیه آمده است: این امر نیازمند اقدام سریع و بازگردان ربوده شدگان است تا این حادثه بر روابط فلسطین و مصر در زمانی که طرفین به دنبال تحکیم روابط هستند، تاثیر منفی نگذارد.

جنبش حماس یادآور شد: اتوبوسی که هدف افراد مسلح قرار گرفت، تحت حمایت نیروهای امنیتی مصر قرار داشت، اما عناصر مسلح با شلیک گلوله اتوبوس را مجبور به توقف کرده و ۴ جوان فلسطینی را ربودند.

کد N930097

وبگردی