آفتاب

۴۹ کشته و مجروح در انفجار دو خودروی بمب گذاری شده در سومالی

۴۹ کشته و مجروح در انفجار دو خودروی بمب گذاری شده در سومالی

انفجار دو خودروی بمب گذاری شده در پایتخت و پایگاهی نظامی در جنوب سومالی دست کم ۲۱ کشته و ۲۸ مجروح بر جا گذاشت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وقوع دو انفجار تروریستی جداگانه در سومالی به کشته شدن دست کم ۲۱ نفر انجامید. یکی از این انفجارها که توسط خودروهای بمب گذاری شده انجام گرفت، در موگادیشو پایتخت و دیگری در یک پایگاه آموزش نظامی در شهر کیسمایو واقع در جنوب این کشور رخ داده است.

در پی وقوع انفجار کیسمایو شورشیان الشباب با انتشار بیانیه ای مسئولیت آن را بعهده گرفتند. «شیخ عبدعزیز ابو مصعب» سخنگوی این گروه شورشی که اعضایی از کشورهای مختلف آفریقایی دارد، در این رابطه گفت الشباب با یک خودروی بمب گذاری شده پایگاه نظامی در کیسمایو را هدف قرار داده است.

در همین حال سرهنگ «احمد آتو» از مقامات ارتش سومالی گفت ۱۶ نظامی در این انفجار کشته و ۲۱ همقطار دیگر آنها مجروح شده اند. به گفته وی تحقیق در خصوص چگونگی عبور عامل انتحاری این انفجار از چند مرکز ایست بازرسی در نزدیکی این پایگاه در جریان است.

دومین انفجار تروریستی نیز عصر روز گذشته در یک منطقه پر رفت و آمد در موگادیشو رخ داد. هر چند هنوز هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته اما مقامات سومالی الشباب را عامل آن می دانند.

در پی این انفجار «محمد یوسف» سخنگوی وزارت امنیت داخلی سومالی با حضور در محل انفجار به خبرنگاران گفت ۵ غیرنظامی در این حادثه کشته و ۷ نفر دیگر نیز مجروح شده اند. خبرنگار رویترز گزارش داده بر اثر انفجار مذکور دو خودرو منهدم و یک فروشگاه در نزدیکی محل انفجار تخریب شده است.

 

کد N930088

وبگردی