آفتاب

بوکو حرام در حال تقویت روابط با داعش است

بوکو حرام در حال تقویت روابط با داعش است

واحدمرکزی خبر نوشت:

گزارش ها نشان می دهد تروریست های گروه بوکو حرام در حال تقویت روابط با گروه تکفیری صهیونیستی داعش هستند.

به گزارش آسوشیتدپرس از لاگوس، بوکو حرام در ماه مارس، با داعش بیعت کرد و در ماه ژوئن به عنوان استان داعش در غرب آفریقا اعلام شد. از زمان انتخاب محمد بوهاری به عنوان رئیس جمهور نیجریه در ماه مارس امسال و وعده وی برای پایان دادن به تحرکات تروریستی بوکو حرام، تا کنون بیش از یک هزار نفر در خشونت های مرتبط با این گروه تروریستی کشته شده اند.
جاکوب زن (Jacob Zenn) تحلیلگر نیجریه ای در موسسه جیمز تاون واشنگتن گفت بین هشتاد تا دویست ستیزه جوی بوکو حرام در شهر سرت لیبی حضور دارند. به گفته وی، بر اساس اعلام مقامات امنیتی الجزایر، ستیزه جویان این گروه به سایر ستیزه جویان در شمال کشور آفریقایی نیجر پیوسته اند.
بازداشت احمد الاسیر روحانی تندرو لبنانی در پانزده ماه اوت در فرودگاه بیروت، شاهد دیگری دال بر افزایش روابط بوکو حرام با داعش است. مقامات لبنانی گفتند این روحانی قصد داشت با استفاده از گذرنامه جعلی فلسطینی و ویزای نیجریه ای، به نیجریه برود.
سازمان مهاجرت نیجریه اعلام کرده است بین ژانویه 2014 تا مارس 2015 مانع از خروج بیش از 23 هزار و 470 نفر از این کشور شده است.
نشریات دولتی نیجریه نیز گزارش دادند برخی از شهروندان این کشور در ماه های اخیر برای پیوستن به گروه های تروریستی در خاورمیانه و شمال آفریقا، خاک کشور را ترک کرده اند.

4949

کد N929980

وبگردی