آفتاب

کشته شدن یک سرباز ترکیه در استان شرناخ/حمله به مقر حزب حاکم در دیاربکر

کشته شدن یک سرباز ترکیه در استان شرناخ/حمله به مقر حزب حاکم در دیاربکر

منابع خبری امروز(شنبه) اعلام کردند، در دور جدید خشونت‌ها میان نیروهای امنیتی ترکیه و شبه‌نظامیان کرد، یک سرباز ارتش ترکیه در جنوب شرق این کشور کشته و یک مقر منطقه‌ای متعلق به حزب حاکم ترکیه نیز هدف حمله قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، ارتش ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد، یک سرباز این ارتش در حمله‌ موشکی شبه‌نظامیان حزب کارگران کردستان(پ.ک.ک) در اواخر روز جمعه به یک پادگان نظامی در منطقه "بیت الشباب" استان شرناخ کشته شد.

همچنین افرادی که مظنون به عضویت در پ.ک.ک هستند نیز اقدام به پرتاب دو بمب به سوی یک مقر منطقه ای حزب حاکم عدالت و توسعه در شهر عمدتا کردنشین دیاربکر کردند.

بر اساس گزارش‌ها این حمله آسیب شدیدی به یک خودروی آب‌پاش پلیس ترکیه که در مجاورت این مقر پارک شده بود، کرد و افسر پلیسی که در داخل این خودرو بود مجروح شد.

با افزایش حملات هوایی و عملیات‌های ارتش ترکیه علیه شبه‌نظامیان حزب کارگران کردستان ترکیه موسوم به پ.ک.ک در جنوب شرق این کشور، این شبه‌نظامیان نیز روزانه دست به حملاتی علیه نیروهای مسلح ترکیه می زنند.

همچنین خبرگزاری آناتولی ترکیه گزارش داد، 10 مقام متعلق به گمرک این کشور به همراه یک راننده در منطقه "وان" در شرق ترکیه مفقود شده اند. بر اساس این گزارش ممکن است شبه نظامیان پ.ک.ک این افراد را ربوده باشند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، ارتش ترکیه همچنین اعلام کرد، جنگنده های آن دست به حملات هوایی جدیدی علیه اهداف پ.ک.ک در شمال عراق زده اند که موجب کشته شدن 29 شبه‌نظامی کرد شده است.

انتهای پیام

کد N929954

وبگردی