آفتاب
مقام سابق آژانس مطرح کرد

جعلی بودن سند منتشر شده آسوشیتد پرس درباره پارچین

جعلی بودن سند منتشر شده آسوشیتد پرس درباره پارچین

رئیس سابق هماهنگی سیاست و راست آزمایی آژانس بین المللی انرژی اتمی از احتمال جعلی بودن سند منتشره از سوی خبرگزاری آمریکایی آسوشیتد پرس درباره بازرسی از سایت نظامی پارچین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هافینگتون پست،« طارق رئوف» اصالت سندی را که گزارش جنجالی روز پنج شنبه  آسوشیتد پرس مبتی بر آن بود را زیر سوال برد.

وی در این خصوص اعلام داشته است که این سند حاوی کلمات فنی غلط و علائم دیگری است که نشان می دهند این سند احتمالا جعلی است.

طارق رئوف در خصوص هدف از انتشار این سند گفت: به نظر می رسد این سند جعلی با هدف تضعیف توافق واقعی و قرار داد گسترده تر هسته ای که ایران و آمریکا و پنج قدرت دیگر درباره آن مذاکره کردند جعل شده است.

رئوف با اشاره به توافق هسته ای ایران و توافق موازی بین ایران و آژانس در خصوص بررسی ابعاد نظامی احتمالی در سایت پارچین گفت: ما احتمالا با تلاشی که ناشی از بی تجربگی است برای ایجاد مانع بر سر راه برنامه جامع اقدام مشترک روبرو هستیم.

خبرگزاری آسوشیتد پرس روز چهارشنبه با انتشار گزارشی ادعا کرده بود که آژانس بین المللی انرژی اتمی وظیفه انجام بازرسی ها در پارچین را به ایران محول کرده است.
در پی این ادعا آژانس و وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه هایی ادعاهای آسوشیتد پرس را رد کردند.

کد N929933

وبگردی