آفتاب
رئیس سازمان ثبت اسناد واملاک کشور:

سازمانی کارآمد است که در آن فساد و جرم نباشد

سازمانی کارآمد است که در آن فساد و جرم نباشد

رئیس سازمان ثبت اسناد واملاک کشورگفت: سازمان کارآمد سازمانی است که در آن فساد و جرم نباشد و با مجرمین و متخلفین با تدبیر و قاطعیت برخورد شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، احمد تویسرکانی در نشست مسئولین حفاظت و اطلاعات این سازمان با تاکید بر اهمیت فهم مشترک در تصمیم گیری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها اظهار کرد: باید با بهره گیری از ساز وکار مناسب زمینه ارتقاء نظم اداری و انجام امور با هزینه و زمان کمتر فراهم گردد.

وی با اشاره به نقش مدیریت در تحقق اهداف سازمانی و تبدیل ظرفیت های مادی و معنوی بالقوه به بالفعل گفت: ایجاد نگاه مسئولیت محور و علاقمندی در کارکنان با روش های مناسب هم زمینه ساز پرورش استعدادهای پویا در حوزه نیروی انسانی و پیشرفت امور سازمانی است و هم به رشد و پیشرفت فردی کارکنان کمک می کند

وی افزود: به آسانی می توان دریافت که با حرکت انفعالی و بدون نقشه راه و عملیاتی نمی توان به اهداف سازمانی دست یافت و هر کجا توفیق و پیشرفتی حاصل گردیده در سایه حرکت هدفمند و برنامه محوری با تکیه بر استفاده حداکثری از منابع و فرصت ها بوده است.

معاون قوه قضاییه با تاکید بر ضرورت شناخت دقیق وظایف، افزود: سازمان زمانی می تواند گام های موفقی بردارد که هر یک از کارکنان، وظایف خود را به خوبی بشناسد و با نظم و برنامه ریزی و دقت در صدد اجرای آن برآید زیرا محصول بی نظمی فساد، جرم و تخلف است.

وی تصریح کرد: فساد معلول فضاهای تاریک و پستوهای اداری است و تنها با شفاف سازی و بهره گیری از روش های مدرن خدمات رسانی مبتنی بر فناوری اطلاعات می توان بر این امر غلبه کرد و روش‌های تنبیهی و مؤاخذه‌ای کافی نیست.

تویسرکانی کار در حفاظت و اطلاعات را بسیار مهم و حساس دانست و گفت: نقش حفاظت واطلاعات در رشد و بالندگی نیروی انسانی و مراقبت از کارکنان بسیار مهم است و نگاه پیشگیرانه جهت از بین بردن زمینه‌های ارتکاب فساد در نیروی انسانی باید بر برخورد و مبارزه ارجح باشد.

وی گفت: مدیران و کارکنان باید احساس کنند حفاظت و اطلاعات در جهت اهداف سازمانی و کمک به امور، همراه آنان است و برگزاری این گونه جلسات باید به شناخت بهتر ماموریت‌ها، اهداف و مسئولیت ها منتهی شود.

رئیس سازمان ثبت اسناد واملاک کشور با اشاره به حاکمیتی بودن نقش و جایگاه این سازمان، گفت: در کشور کمتر دستگاهی را می‌توان یافت که اکثر طیف‌های جمعیتی با آن سرو کار داشته باشند و سازمان ثبت اسناد به جهت فراگیری دامنه خدمت از معدود دستگاههایی است که این ویژگی را دارد و این موضوع اهمیت فهم مشترک در تصمیم گیری‌ها و برنامه ریزی‌ها را در سازمان ثبت دو چندان می کند.

تویسرکانی با بیان اینکه با انجام مجموعه‌ای از اقدامات نظیر اصلاح فرآیندهای خدمت رسانی و الکترونیکی شدن شیوه ارائه خدمات، تحولات بزرگی در این سازمان اتفاق افتاده است، افزود: اجرای درست این فرآیندها نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و حرکت در مسیر تعریف شده است.

وی بیان داشت: زمانی که سردفتر اسناد رسمی یا رییس واحد ثبتی سندی را تأیید و امضاء می کنند با اجازه حاکمیت به این سند رسمیت می بخشند و این اسناد بنابر تصریح قانون، لازم الاجرا است و نیازمند اثبات مفاد آن در مرجع قضایی نیست.

بر اساس این گزارش، در ابتدای این مراسم محمدرضا سعادتمند مدیر کل حفاظت و اطلاعات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به ارائه گزارشی از عملکرد سال 93 و برنامه های سال 94 این اداره کل پرداخت.

گردهمایی سراسری مسئولین حفاظت و اطلاعات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با موضوع بررسی برنامه اجرایی سال 94 و با حضور تویسرکانی رییس این سازمان، حجت الاسلام خطیب رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات کل قوه قضاییه و مدیران کل ستادی و مسئولین حفاظت و اطلاعات استانها در سالن همایش های این سازمان برگزار شد.

انتهای پیام

کد N929929

وبگردی