آفتاب

زاهدی: باید در یک فضای بدور از احساسات برجام را بررسی کرد

زاهدی: باید در یک فضای بدور از احساسات برجام را بررسی کرد

عضو کمیسیون ویژه بررسی برجام گفت: این توافق نکات مثبت متعدد و البته از دید منتقدان اشکالات جدی متعددی دارد لذا باید در یک فضای کاملا کارشناسی و دور از احساسات و در چارچوب منافع ملی و خط قرمزهای ترسیم شده مقام معظم رهبری آن را بررسی کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کویر،"محمدمهدی زاهدی" در یک نشست خبری در کرمان با بیان اینکه سه سال و دو ماه از عمر مجلس نهم می گذرد، اظهار کرد: در دوره کنونی هم و غم جدی را در حوزه نظارت گذاشتیم به طوری که برخی از نظارت ها با صورت درخواست تحقیق و تفحص، از جمله تحقیق درباره دانشگاه آزاد و صندوق ذخیره فرهنگیان هم اکنون در دردست بررسی است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس بیان کرد: بازدیدهای استانی در موارد زیادی به ما نمایندگان کمک کرده و به ویژه در بحث بودجه بندی می دانیم که دانشگاه ها، آموزش و پرورش و ... چه مشکلاتی دارند و به عنوان مثال در سال جاری توانستیم بیش از 300 میلیارد تومان به بودجه فنی و حرفه ای اضافه کنیم.

وی با اشاره به بررسی وارد ارجاعی به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: یکی از این موراد بحث بورسیه ها بود که در حال رفع شدن است و قرار است در قالب چهارچوب اجرایی شود.

زاهدی با بیان اینکه در طرح رتبه بندی معلمان؛ مجلس و دولت نظرات مختلفی دارند و اختلافات شدیدی در این زمینه است و هنوز این مسئله حل نشده است تصریح کرد: ما اعتقاد داریم در نظام رتبه بندی باید منزلت و کرامت معلم رعایت شده و جایگاه اجتماعی معلمان ارتقاء یابد و این طرح فقط در افزایش حقوق نمی گنجد و در این زمینه جلسات زیادی داشتیم.

وی با اشاره به برخی مشکلات اساسی استان کرمان گفت: مشکل دیگر کرمان، حضور اتباع بیگانه در شمال استان است که یک تهدید جدی به شمار می رود، به ویژه اتباع بیگانه غیرمجاز به طوری که از جمعیت حدود 350 هزار نفری اتباع بیگانه در شمال استان 100 هزار نفر مجوز دارند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: متاسفانه شمال استان کرمان محلی برای ترانزیت افراد بیگانه غیرمجاز شده که به صورت قاچاق وارد کشور شده و از کرمان به سایر استان ها توزیع می شوند.

رییس مجمع نمایندگان استان کرمان در بخش دیگری از سخنان خود درباره برنامه‌های انتخاباتی شورای هماهنگی اصولگرایان استان برای رسیدن به یک لیست واحد اظهار کرد: هنوز به لیست واحد مصداقی نرسیده ایم و داریم روی لیست کار می کنیم اما هنوز نتیجه نهایی گرفته نشده است.

عضو کمیسیون ویژه بررسی برجام درمورد رسیدگی به برجام گفت: مطمئن باشید ما در بررسی برجام از نظر تمامی صاحبنظران در حوزه های مختلف مرتبط از جمله حقوق بین الملل، مسائل سیاسی، امنیتی، نظامی مرتبط، مسائل اقتصادی، بانکی، بیمه ای و ... بهره خواهیم برد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این توافق حتی ممکن است تبعات اجتماعی در درون کشور ایجاد کند و لذا ما تبعات امنیتی و سیاسی آن را بررسی خواهیم کرد و این دور از شان کمیسیون است که بخواهد فی البداهه و جلو جلو تصمیم را اعلام کند که مخالف است یا موافق و باید کاملا کارشناسانه و در چهارچوب های ذکر شده تصمیم بگیریم.

زاهدی در ادامه درباره فضای انتخاباتی استان و منشور همدلی تصریح کرد: متاسفانه در فضای انتخابات بداخلاقی هایی وجود دارد که فضا را مسموم می کند و این منشور حول این است که گروه های مختلف سیاسی اخلاق را رعایت کنند و باید در فضای انتخابات سلیقه های مختلف حضور یافته و مردم قضاوت کرده و رای بدهند.

انتهای پیام

کد N929851

وبگردی