آفتاب

لیبی هم ترکیه را متهم کرد

لیبی هم ترکیه را متهم کرد

ایسنا نوشت:

 یک مسئول نظامی لیبی با هشدار نسبت به افزایش حمایت آنکارا از گروه‌های تندرو در لیبی، مدعی شد نیروی دریایی ترکیه کشتی‌های حامل سلاح و مهمات برای مخالفان را اسکورت می‌کند.

به گزارش الیوم السابع، محمد حجازی، سخنگوی ارتش لیبی در این باره گفت: حمایت‌های ترکیه از گروه‌های "تروریستی "وارد مرحله جدید و خطرناکی شده و حمایت این کشور از شبه نظامیان مسلح مانند گروه‌های وابسته به اخوان المسلمین به شدت افزایش یافته است. در اقدامی جدید نیروی دریایی آنکارا یک کشتی‌ حامل موشک‌های حرارتی ضد هواپیما برای شبه نظامیان مخالف را اسکورت کرده است.

حجازی گفت: طی چند روز گذشته شاهد بودیم با وجود افزایش حملات هوایی ارتش به پایگاه‌های تروریست‌ها، این گروه‌ها تلاش‌های خود را برای انتقال اسلحه، مهمات و نیرو از راه‌های دریایی و هوایی افزایش داده‌اند.

ارتش لیبی از دولت طبرق دستور می‌گیرد و فرماندهی آن را خلیفه حفتر بر عهده دارد. بسیاری از شبه نظامیان تندرو لیبی که در برکناری رژیم سابق این کشور دست داشتند اکنون به دلایل مختلف دست به سلاح برده‌اند و در جنگی خونین با لیبرال‌ها آنها را از پایتخت و مناطق غربی کشور بیرون راندند. لیبرال‌ها نیز که از حمایت نسبی جامعه جهانی برخوردارند، به شهر طبرق رفته و آنجا تشکیل حکومت داده‌اند.

سخنگوی ارتش لیبی با اشاره به اینکه نیروی هوایی لیبی تنها چند روز قبل یک کشتی حامل شبه نظامیان و اسلحه را در سواحل بنغازی منهدم کرده، هرگونه تلاش‌ برای کمک به مخالفان را هدفی مشروع برای ارتش توصیف کرد.

قطر و ترکیه از حامیان گروه‌های اسلام‌گرای رادیکال در لیبی هستند.

52261

کد N929659

وبگردی