آفتاب

آغاز مذاکرات دو کره برای جلوگیری از جنگ

آغاز مذاکرات دو کره برای جلوگیری از جنگ

در حالی که تنش‌ها میان دو کره در روز پنجشنبه با شلیک گلوله توپخانه از سوی کره شمالی به سمت یک پایگاه نظامی کره جنوبی افزایش یافت، یک شبکه خبری کره جنوبی امروز(شنبه) اعلام کرد، مقام‌های بلند پایه دو طرف وارد مذاکراتی به منظور جلوگیری از رویارویی احتمالی نظامی شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، اوایل امروز یک مقام بلندپایه کره جنوبی گفت،‌دو طرف توافق کرده‌اند تا مذاکراتی را در روستای مرزی پانمونجوم واقع در منطقه غیرنظامی شده انجام دهند.

کمی پس از این اظهار نظر کره شمالی تایید کرد که آماده مذاکرات با کره جنوبی بوده و به این مذاکرات می پیوندد. گزارش شده که نمایندگی سئول در این مذاکرات بر عهده کیم کوان جین، مشاور ارشد امنیتی پارک گئون های، رئیس جمهور کره جنوبی و هونگ یونگ پیو وزیر اتحاد کره جنوبی خواهد بود.

همچنین نمایندگی پیونگ یانگ در این مذاکرات نیز بر عهده هوانگ پیونگ سو، مدیر دفتر سیاسی کل ارتش خلق کره شمالی و کیم یانگ گون، مقام ارشد حزب حاکم کارگران این کشور خواهد بود.

تنش‌ها میان کره شمالی و کره جنوبی در حالی بالا گرفت که سئول بعد از بیش از یک دهه اقدام به از سرگیری پخش پیام های تبلیغاتی ضد پیونگ یانگ از طریق بلندگو در مرز مشترک دو کشور کرد.

کره شمالی اولتیماتوم داده بود که کره جنوبی باید تا امروز بلندگوهای پخش پیام‌های تبلیغاتی خود را جمع آوری کند.

تنشها میان دو کشور روز پنجشنبه پس از آن که کره شمالی اقدام به شلیک گلوله به سوی یک پایگاه نظامی کره جنوبی در نوار مرزی عاری از سلاح کرد و سئول نیز سریعا با ده‌ها گلوله توپخانه سنگین این اقدام را تلافی کرد، افزایش یافت.

انتهای پیام

کد N929648

وبگردی